پیوستنِ دست پرورده‌های آمریکا به جبهه النصره

پیوستنِ دست پرورده‌های آمریکا به جبهه النصره
جمعه 3 مهر 1394 - 11:02

تعدادی از عناصر مسلحِ به اصلاح "مخالفان میانه روی سوری" که توسط ارتش آمریکا آموزش دیده بودند، به جبهه تروریستی النصره پیوستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع آگاه فاش کردند که این افراد، از جنگجویانِ تیپ 30 هستند که زیر نظر آمریکا در ترکیه آموزش دیدند. این هفت نفر، از تیپ آموزش مرخصی گرفته بودند که ناگهان به جای خانه، به یکی از مقرهای جبهه النصره رفته و به آن ها پیوستند.

این منابع در گفت وگو با روزنامه اینترنتیه "رأی الیوم" حاضر نشدند منطقه جغرافیایی را که این هفت جنگجو به آن عزیمت کردند، فاش کنند و تنها به تاکیدِ این نکته اکتفا کردند که آنها روز پنجشنبه به یکی از مناطق شمال سوریه رفته اند.

تیپ 30، نخستین یگانی است که جنگجویانِ آن، تحت نظر آمریکا، در ترکیه آموزش دید. به اذعان مسئولان آمریکایی، این برنامۀ آموزشی آمریکا که تاکنون 500 میلیون دلار برای آمریکا هزینه داشته، هیچ نتایج ملموسی در بر نداشته است.

پیش از این نیز گزارش ها حاکی از آن بود که یک گروهِ وابسته به تیپ 30، پس از آموزش دیدن برای مبارزه با داعش، به جبهه النصره که از شاخه های القاعده است، پیوست و سلاح هایی که در اختیار داشت را به این گروهِ تروریستی واگذار کرد و ماجرای پیوستن هفت تن از جنگجویانِ این تیپ، دومین بار است که اتفاق می افتد.

وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه، خبرِ پیوستنِ جنگجویانِ موسوم به "مخالفانِ میانه رو سوری" که توسط آمریکا آموزش دیده اند، را به جبهه النصره، تکذیب کرده بود.
26

 

پربیننده ترین خبرها