حال و هوای عید درغزه چگونه است؟

حال و هوای عید درغزه چگونه است؟
جمعه 3 مهر 1394 - 14:50

شهروندان فلسطینی در نوار غزه در سایه محاصره شدید و شرایط سخت اقتصادی و معیشتی به استقبال عید سعید قربان رفته و نماز عید را به طور گسترده برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در غزه، شهروندان نوار غزه با توجه به شرایط انسانی و اقتصادی دشوار منطقه، به استقبال عید سعید قربان رفتند و نماز عید قربان را در سایه ادامه محاصره رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

"اسماعیل هنیه " از رهبران جنبش حماس در خطبه نماز عید با تاکید بر حمایت از قدس شریف و مقابله با حملات رژیم صهیونیستی، حمایت از مسجدالاقصی را مسئولیتی فلسطینی و اسلامی دانست.

وی با اشاره به آثار تجاوزگری نظامی رژیم اسرائیل علیه نوار غزه و محاصره ظالمانه این منطقه افزود: هیچ عیدی مانند عید فلسطینیان نیست. خانه های تخریب شده، هزاران آواره، فقر، بیکاری و محاصره سنگین پس از جنگ رژیم صهیونیستی، همه ارکان زندگی فلسطینیان را تحت الشعاع قرار داده است.

هنیه تصریح کرد: بیت المقدس و مسجدالاقصی از آن ماست. ما کوتاه نمی آییم و اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت و تسلیم نخواهیم شد. مقاومت در اینجا، کرانه باختری، بیت المقدس و در همه جا برای حمایت از مسجدالاقصی و بازگرداندن قدس و آزادسازی همه سرزمین قدس ادامه خواهد داشت.

فلسطینیان نوار غزه با استقبال از عید قربان، همبستگی خود را با برادرانشان در کرانه باختری، خارج از سرزمین فلسطین و قدس اشغالی که در معرض انواع حملات صهیونیستها و طرح های یهودی سازی و تقسیم قرار دارد، اعلام کردند.

"علی الطرشاوی" از وزرای سابق دولت فلسطین در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: این روزها، عید قربان و عید فطر می آید و می رود تا اراده مردم تقویت شده و وحدت پیدا کند.

وی افزود: ما به خواست خدا به قدس می رویم و می دانیم که رسیدن به آرزوهایمان علیرغم توطئه ها، بسیار نزدیک و دست یافتنی است.

صدها هزار فلسطینی با ابراز سرور و شادمانی و سردادن بانگ تکبیر و لااله الا الله در استادیوم و میادین عمومی غزه حضور به هم رساندند. این درحالی است که آنها علیرغم شدت محاصره و دشواری شرایط، امید به پیروزی، آزادی و اخراج اشغالگران را در دل دارند.

مردم فلسطین باوجود اینکه در محاصره قرار دارند و خانه هایشان تخریب شده و آواره شده اند و دلیلی برای شادی ندارند، از عید استقبال می کنند و چشم به قدس دوخته اند. زبان حال آنها این است که عید ما، روز بازگشت ماست. یعنی زمانی که قدس آزاد و پایتخت دولت مستقل فلسطین شود.

پربیننده ترین خبرها