هشدار مرجعیت دینی عراق به مخالفان اصلاحات

هشدار مرجعیت دینی عراق  به مخالفان اصلاحات
جمعه 3 مهر 1394 - 18:48

العالم - آیت الله سیستانی امروز جمعه به افرادی که می خواهند سد راه اصلاحات شوند و بر سر فروکش کردن موج اصلاح طلبی در عراق شرط می بندند، هشدار داد که خواسته های اصلاح طلبان به شکل قوی تر و گسترده تر بازخواهد گشت.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری العالم، آیت الله سیستانی مرجع اعلای تقلید شیعیان عراقی بر لزوم انجام اصلاحات در تمامی موسسه های دولتی تاکید کرد و از دولت عراق خواست تا در سیاست های مالی خود تجدیدنظر کند.

شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه در صحن بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) گفت: ما تاکنون به اندازه کافی در مورد نیاز مبرم کشور به انجام اصلاحات و اهمیت مبارزه با فساد در تمامی نهادهای دولتی سخن گفته ایم. 

تارنمای سومریه نیوز به نقل از کربلایی خاطرنشان کرد: نیاز به انجام اصلاحات اقتصادی و اداری با توجه به کاهش شدید قیمت نفت نمایان تر شده است و می بایست در سیاست های مالی دولت تجدیدنظر به عمل آید.

کربلایی خطاب به افراد به تعبیر خودش مخالف اصلاحات گفت: انجام اصلاحات یک امر ضروری است که گریزی از آن نیست.

آیت الله سیستانی مرجع اعلای شیعیان عراق چندی پیش خواستار انجام اصلاحات بر اساس قانون شد تا افراد آسیب دیده از انجام اصلاحات نتوانند به بهانه تضاد داشتن روند اصلاحات با قانون اساسی فرآیند یاد شده را از بین ببرند.

وی همچنین از دولت عراق خواست تا از پارلمان بخواهد موارد موردنیاز فرآیند اصلاحات را به صورت قانون و مقررات به تصویب برساند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها