نشريه افريك آسيا:خطر آل سعود براي جهان اسلام

نشريه افريك آسيا:خطر آل سعود براي جهان اسلام
شنبه 4 مهر 1394 - 07:59

حمایت از تروریسم، به راه انداختن جنگ علیه مردم یمن و سوءمدیریت در برگزاری مراسم حج که به کشته شدن صدها زائر منجر شده است نشان می دهد وجود آل سعود خطری برای جهان اسلام به حساب می آید.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه خبری افریک-آسیا، دو فاجعه مرگبار در مکه که تاکنون به کشته شدن صدها نفر منجر شده است، انحطاط خانواده حاکم بر عربستان سعودی (آل سعود) را نشان می دهد.

این خانواده که اکنون مشغول جنگ با کشور مسلمان دیگری به نام یمن است، نتوانسته است در برگزاری مراسم حج توجه لازم را به خرج دهد و این در حالی است که آنها می بایست حافظ جان حجاج و زائران خانه خدا باشند.

بعد از حادثه سقوط مرگبار جرثقیل در مکه، اینک فاجعه کشته شدن حجاج و در زیر دست و پا خفه شدن صدها نفر، سوء مدیریت این خانواده را نشان می دهد. این دو فاجعه اعتماد مسلمانان به این خانواده را از بین برده است.

بی توجهی آل سعود به حفظ امنیت حجاج درکنگره عبادی حج درحالی است که اگر به اقدامات گروههای افراطی مذهبی در سراسر جهان از کشورهای عربی گرفته تا اسلامی نگاه کنیم جای پای آل سعود را می بینیم. هزاران تروریست افراطی در سراسر جهان در مکتب این خانواده آموزش اقدامات تروریستی و خشونت بر خاسته از اصول وهابیت را دیده اند.

اقدام های این خانواده به وجهه اسلام نیز آسیب وارد کرده و باعث شده است تا مسلمانان گرفتار افراط گرایی شوند.

خانواده حاکم آل سعود در عربستان همچنین در رفتار کینه جویانه در قبال ایران با اسراییل همدست شده است. عربستان سعودی به بهانه جلوگیری از توهم گسترش شیعه، جنگی را علیه مردم یمن به راه انداخته است و بمباران مردم غیر نظامی این کشور را ادامه می دهد.

پربیننده ترین خبرها