ستاد مشترک ایران و سه کشور منطقه علیه داعش

ستاد مشترک ایران و سه کشور منطقه علیه داعش
شنبه 4 مهر 1394 - 21:24

العالم ـ یک منبع آگاه نظامی در مسکو تاکید کرد که روسیه، عراق، ایران و سوریه درصدد تشکیل یک مرکز اطلاعاتی مشترک در بغداد با همکاری نمایندگان ستاد کل ارتش چهارکشور، هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این منبع مطلع به شبکه "روسیا الیوم" گفته است که وظایف اصلی این مرکز گردآوری و بررسی و تحلیل اطلاعات مربوط به منطقه خاورمیانه در چارچوب جنگ با داعش خلاصه خواهد شد و سپس این اطلاعات را در اختیار طرف های ذیربط قرار می دهد و آنها این اطلاعات را به ستاد ارتش کشورهای شرکت کننده در این مرکز ارائه خواهند داد.

به گفته این منبع، افسرانی از روسیه، سوریه، عراق و ایران مدیریت این مرکز را به صورت دوره ای به عهده خواهند گرفت، به گونه ای که هر دوره از سه ماه فراتر نخواهد رفت؛ بنا به توافق چهارکشور، طرف عراقی مدیریت سه ماه نخست این مرکز را به عهده خواهد گرفت.

این منبع آگاه روس اظهار داشت که تاسیس این مرکز اطلاعاتی اقدامی مهم جهت یکپارچه کردن تلاش های کشورهای منطقه برای مقابله با تروریسم بین المللی و در وهله اول گروه تروریستی داعش خواهد بود.

وی گفت: موفقیت این مرکز اطلاعاتی در آینده ای نزدیک شرایطی مناسب برای تشکیل کمیته هماهنگی به منظور تضمین برنامه ریزی عملیاتی و مدیریت نیروهای روسیه، سوریه، عراق و ایران در مبارزه با داعش فراهم خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها