آخرین اخبار از اجرای آتش بس در فوعه و کفریا+ فیلم

شنبه 4 مهر 1394 - 22:04

دمشق، العالم – برخی منابع آگاه اعلام کردند که اجرای مفاد توافقنامه آتش‌بس در شهرک‌های شیعه‌نشین فوعه و کفریا در ریف ادلب و شهر زبدانی در ریف دمشق به فردا یک‌شنبه موکول شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از دمشق، قرار بود امروز (شنبه) مرحله نخست توافقنامه آتش بس میان ارتش سوریه و گروه های تروریستی در شهرک های الفوعه و کفریا در شمال سوریه و زبدانی در ریف دمشق، اجرا شود.

خبرنگار العالم در دمشق عصر شنبه در گزارشی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: برخی اقدامات و تدابیر فنی باعث تاخیر در اجرای مفاد توافقنامه آتش بس شده است و اهالی شهرک های فوعه و کفریا همچنان در انتظار ورود کمیته ناظر بر اجرای آتش بس، کمیته پزشکی و نیز وسایل نقلیه برای انتقال مجروحان هستند.

وی تصریح کرد که دولت سوریه تمام تدابیر لازم برای پذیرش مجروحان فوعه و کفریا و همراهان آنها را در بیمارستان های لاذقیه اتخاذ و شرایط لازم را برای اسکان غیرنظامیان و تامین نیازهای اولیه آنها، فراهم کرده است.

خبرنگار العالم در دمشق پیشتر اعلام کرد که همزمان با رسیدن آمبولانس های هلال احمر سوریه به منطقه مورک در ریف حماه برای انتقال مجروحان فوعه و کفریا،  اتوبوس های ویژه حمل مجروحان گروه های مسلح نیز به مقابل کارگاه بقین در نزدیکی زبدانی در ریف دمشق رسیده است و قرار است هلال احمر سوریه 500 زخمی را به همراه اعضای خانواده شان، از این دو شهرک خارج کند.

tt-16:30

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها