فرار به جلو و حمله به ایران برای پوشاندن فاجعۀ منا

فرار به جلو و حمله به ایران برای پوشاندن فاجعۀ منا
يکشنبه 5 مهر 1394 - 11:30

وزیر خارجه عربستان سعودی با ردّ انتقادات مسؤولان کشورمان در خصوص مقصر بودن مقامات عربستان در بروز فاجعه منا، این انتقادات را "بهره‌برداری سیاسی" از این حادثه نامید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عادل جبیر روز شنبه در حاشیه نشست وزرای خارجه در سازمان ملل متحد، با اشاره به انتقادات ایران از عدم همکاری مقامات سعودی برای رسیدگی به وضعیت حجاج مصدوم و مفقود، مدعی شد که اکنون زمان بهره گیری سیاسی از اوضاع نیست(!)

سیاسی نامیده شدن نگرانی دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران درخصوص سرنوشت عزیزان خود در عربستان، در حالی از سوی وزیر سعودی مطرح می شود که مقامات این کشور با کارشکنی و مانع تراشی و جلوگیری از حضور مسئولان پزشکی و اداری کشورمان برای کشف سرنوشت قربانیان این حادثۀ هولناک، احتمالات مطرح شده در باره عمدی بودن این حادثه را تقویت می کنند.

در این میان وزیر خارجه عربستان دیروز در نیویورک و در نشست خبری مشترک با همتای آمریکایی خود، گستاخانه خطاب به مسئولان کشورمان گفت: «به نظر من بهتر است ایرانی ها، از حادثه ای که برای عده ای در حال انجام مناسک مقدس دینی رخ داد، سوء استفاده سیاسی نکنند».

وی در ادامه مدعی شد: ما چیزی را پنهان نمی کنیم و اگر کسی خطایی مرتکب شده باشد، مورد مؤاخذه قرار خواهد گرفت.

جبیر در پایان بار دیگر با لحنی غیردیپلماتیک افزود: امیدوارم مسئولان ایرانی عاقلانه‌تر عمل کنند و منتظر نتایج تحقیقات باشند.

گستاخی وزیر خارجه سعودی در حالی صورت می گیرد که کشورش با درخواست های مختلف از سوی دولتها برای همکاری در تحقیقات پیرامون حادثه منا مخالفت کرده و روز گذشته هم سفارت عربستان از دادن روادید به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای کمیته پیگیری فاجعه منا برای سفر به عربستان خودداری کرد.

پربیننده ترین خبرها