تلاش نواز شریف برای تبرئۀ حکام عربستان

تلاش نواز شریف برای تبرئۀ حکام عربستان
يکشنبه 5 مهر 1394 - 13:27

نخست وزیر پاکستان با حمایت از رژیم حاکم عربستان سعودی، مدعی شد مقامات عربستان امسال در اداره امور حج بسیار خوب عمل کردند.

به گزارش پایگاه شبکه العالم، نواز شریف که مورد حمایت مالی و رسانه های عربستان سعودی است، در توجیه بی کفایتی مقامات عربستان در اداره امور حج مدعی شد: عربستان سعودی در مدیریت جمعیت انبوه در حج موفقیت های چشمگیری کسب کرده است.

وی همچنین گفت: نیروهای امنیتی عربستان و نهادهای رسمی مسئول امور حج در موسم حج و تسهیل اجرای شعائر دینی بسیار "ممتاز" عمل کردند و البته از عربستان سعودی جز این هم انتظار نمی رود، زیرا توان خود را برای پذیرایی از میهمانان خدا به کار گرفت، اما آنچه در منا روی داد قضا و قدر الهی و ناشی از تجمع و ازدحام حجاج بود.

نواز شریف افزود: در موسم حج چالش ها و مشکلات زیادی وجود داشت، اما درایت و تدبیر مقامات عربستان در اداره امور، مشکلات حجاج میلیونی را حل کرد(!)

وی با نادیده گرفتن شمار کشته ها و مصدومان فاجعه منا مدعی شد: سرعت عمل و دقت و نیز امکانیات به کار گرفته شده در خدمت به حجاج سبب کاسته شدن حجم خسارت ها شد، در حالی که تسهیل امور شمار زیادی از حجاج کار آسانی نیست.

تلاش وقیحانۀ هم پیمانان عربستان در منطقه برای سرپوش نهادن بر فجایعی که تحت حاکمیت سردمداران آل سعود واقع می شود، در حالی است که رسانه های غربی و تحلیلگران بی طرف جهان اسلام، بر نقش و دخالت مستقیم حکام سعودی در بروز فاجعه منا و حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام تاکید کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها