حملات هوایی فرانسه به داعش در سوریه آغاز شد

حملات هوایی فرانسه به داعش در سوریه آغاز شد
يکشنبه 5 مهر 1394 - 20:07

دفتر رییس جمهوری فرانسه از اولین حمله هوایی این کشور به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر رییس جمهوری فرانسه با انتشار بیانیه ای ادعا کرد که هواپیماهای این کشور به اهدافی علیه داعش که بیش از دو هفته گذشته از سوی این کشور شناسایی شده بود، حمله کردند.

فرانسه در این بیانیه ضمن اعلام تعهد برای جنگ با داعش مدعی شد: ما هر زمان که امنیت ملی کشور در خطر باشد دست به حمله هوایی خواهیم زد.

جنگنده‌های فرانسه پیش از این حملات هوایی را علیه اهداف داعش در عراق انجام داده بودند.

فرانسو اولاند، رییس جمهور فرانسه، در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که این کشور با آغاز ماموریت های شناسایی در خاک سوریه، برای اعزام جنگنده‌های خود به سوریه در حال آماده شدن است.

ائتلافی متشکل از کشورهای مختلف به فرماندهی آمریکا بیش از یک سال است که حملات هوایی را علیه مواضع داعش در سوریه و عراق آغاز کرده است.

این درحالی است که بر اساس آمار منتشر شده این حملات نتیجه ای نداشته است.

در همین حال رییس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که مسکو به کشورهای منطقه پیشنهاد داده در "طرحی هماهنگ" برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، اقدام کنند.

ولادیمیر پوتین در گفت‌وگویی با شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس که ۵ مهر ماه پخش شده، خاطرنشان کرد، ما به کشورهای منطقه [خاورمیانه] پیشنهاد همکاری داده‌ایم. در تلاش هستیم یک چهارچوب هماهنگ‌ (برای مقابله با داعش) طرح‌ریزی کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها