پوتین نحوه کمکهای نظامی به سوریه را تشریح کرد

پوتین نحوه کمکهای نظامی به سوریه را تشریح کرد
يکشنبه 5 مهر 1394 - 22:04

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه کمک‌های مسکو به سوریه به درخواست دولت قانونی این کشور انجام می‌شود گفت روسیه برای ایجاد یک چارچوب بین‌المللی برای مبارزه با داعش آماده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ولادیمیر پوتین" در مصاحبه با شبکه امریکایی "سی بی اس" با اشاره به اینکه در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل، وی نیز مانند سایر سخنرانان درباره خطر تروریسم صحبت خواهد کرد گفت: تروریسم، تهدید و چالش مشترکی برای همه ما است. امروزه این پدیده شوم، شمار زیادی از کشورها را تهدید می ‌کند و میلیونها انسان از اقدامات جنایتکارانه آن رنج می‌برند. همه ما وظیفه داریم که در نبرد با این شر مشترک متحد شویم.
رئیس جمهور روسیه درباره حضور نظامی روسیه در سوریه، گفت: حضور روسیه در سوریه، تاکنون در قالب تأمین تسلیحات برای دولت سوریه، آموزش نیروها و کمک‌های انسانی به مردم سوریه بوده است. ما براساس منشور سازمان ملل، مبانی حقوق بین‌الملل عمل می کنیم که براساس آن می‌توان صرفا به درخواست یا رضایت دولت مشروع کشورها یا با تصمیم شورای امنیت سازمان ملل، به کشورها کمک، از جمله کمک نظامی کرد و در این مورد خاص، ما براساس درخواست دولت سوریه برای ارائه کمک‌های نظامی و فنی عمل کردیم و در این زمینه، پیمان های دقیق حقوق بین‌المللی، را عملی می نماییم.
رئیس ‌جمهور روسیه در پاسخ به سوالی درباره واکنش منفی آمریکا به احتمال حمایت نظامی روسیه از دولت سوریه گفت: در سوریه تنها یک ارتش کلاسیک وجود دارد که همان ارتش رسمی آن کشور و تحت اوامر بشار اسد رئیس‌ جمهور این کشور است و این ارتش، در حال مقابله با افراد مسلحی است که برخی از شرکای بین‌المللی ما آنها را "مخالفان" می نامند. اما در واقع، ارتش اسد در حال نبرد با گروههای تروریستی است. شما می دانید که در جلسه استماعی که اگر اشتباه نکنم در سنای آمریکا برگزار شد نمایندگان نظامی و وزارت دفاع آمریکا به سناتورها در مورد آموزش نظامی به مخالفان گزارش دادند.
پوتین افزود: هدف اولیه، آموزش 5 تا 6 هزار جنگجو بود و بعدا به 12000 نفر افزایش یافت. اما نهایتا تنها 60 نفر از این جنگجوها به درستی آموزش دیدند و تنها 4 یا 5 نفر آن‌ها واقعا سلاح به دست گرفتند و بقیه آن‌ها با سلاح‌های آمریکایی، به داعش پیوستند.
رئیس جمهور روسیه حمایت نظامی از ساختارهای غیرقانونی را برخلاف مبانی حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل دانست و تأکید کرد: ما تنها به نهادهای دولت قانونی، کمک کرده‌ایم.
ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد: ما به کشورهای منطقه در این باره، پیشنهاد همکاری داده‌ایم و در حال تلاش برای ایجاد چارچوب هماهنگی هستیم. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها