پاسخ به ادعای دروغ العربیه درباره "رکن آبادی"

پاسخ به ادعای دروغ العربیه درباره
دوشنبه 6 مهر 1394 - 13:10

معاون امور حج سازمان حج و زیارت سه خبر شبکه سعودی "العربیه" مبنی بر عدم حضور "غضنفر رکن‌آبادی" در عربستان، استنشاق گاز سمی در منا و دفن دسته‌جمعی اجساد توسط سعودی‌ها را تکذیب و دلیل تاخیر در انتشار اخبار و آمار را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حمید محمدی" در واکنش به خبر شبکه سعودی "العربیه" مبنی بر عدم تشرف غنضفر رکن‌آبادی در حج گفت: این خبر را تکذیب می‌کنیم زیرا تمام اسناد و مدارک حضور غضنفررکن‌‌آبادی در کشور عربستان و تشرف وی به حج موجود است.
 

این ادعاها مانند این است که بگویند امسال 64 هزار زائر ایرانی به حج نیامده‌اند

معاون امور حج سازمان حج و زیارت به خبرگزاری "فارس" تأکید کرد: این ادعاهایی است که برخی رسانه‌ها اعلام می‌کنند و هیچ پایه و اساسی ندارد مانند این است که بگویند امسال 64 هزار زائر ایرانی به حج نیامده‌اند، اما تمام مدارک و اسناد موجود است.
وی در واکنش به شایعه استنشاق گاز سمی توسط حجاج اظهار داشت: این یک شایعه مبرم است. ازدحام جمعیت در تصاویر معلوم است و اینکه اجساد روی هم تلنبار شده بود بیانگر خفگی جانباختگان در ازدحام جمعیت و البته بی‌مسئولیتی رژیم سعودی است.
محمدی در واکنش به انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر پیام مسؤولان سعودی به افراد بعثه ایران درباره دفن دسته‌جمعی اجساد به دلیل متعفن شدن و جلوگیری از بروز بیماری گفت: این خبر را هم تکذیب می‌کنیم زیرا باید اجساد جانباختگان ما شناسایی شود و به کشورمان منتقل گردد. ما با این نوع رفتار کاملا مخالفیم و اجازه نخواهیم داد هرچند که در اصل خبر کذب است.
معاون امور حج سازمان حج و زیارت ادامه داد: ما تقریبا تمام مراکز درمانی را گشته‌ایم و هر شخصی که قالبیت شناسایی داشت را شناسایی کردیم که برخی مجروح و برخی از دنیا رفته بودند.
وی افزود: دلیل تعلل در اعلام نتایج همین امر است که دیگر جایی نمانده تا ما بگردیم بنابراین باید منتظر اقدامات رژیم سعودی برای تحویل اجساد و شناسایی آنها باشیم.

پربیننده ترین خبرها