نشست مشترک دوستان و دشمنان سوریه

نشست مشترک دوستان و دشمنان سوریه
دوشنبه 6 مهر 1394 - 17:41

العالم - وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که تاثیرگذاران اصلی در بحران سوریه یعنی ایران، آمریکا، روسیه، عربستان، ترکیه و مصر در ماه اکتبر گرد هم خواهند آمد.

به گزارش پایگاه خبری شبكه العالم، "میخائیل بوگدانف" معاون وزیر خارجه روسیه گفت: در حالی که "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه برای ارائۀ طرح خود درباره سوریه به سازمان ملل رفته است، 4 کارگروه در ژنو در خصوص این پرونده تشکیل شده است.

وی افزود: نشست بازیگران اصلی پروندۀ سوریه ماه آینده و پس از پایان فعالیت های مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار خواهد شد.

روزنامه رای الیوم چاپ لندن با اعلام این خبر، توضیحی در خصوص محل برگزاری این نشست نداده است.

رسانه های خبری چند روز پیش از تشکیل ائتلاف ضد داعش در سوریه با حضور کشورهای ایران، روسیه و سوریه و همچنین حزب الله لبنان خبر دادند که با ارسال تجهیزات مدرن نظامی از روسیه و استقرار جنکنده - بمب افکن مدرن روسی در سوریه، می رود که این ائتلاف در روزهای آینده وارد فاز عملیاتی خود شود.

 کشورهای آمریکا و ترکیه که از به وجود آورندگان و حامیان اصلی گروهک تروریستی داعش در سوریه بودند، چند روز پیش با تغییر رویکرد خود در این کشور مبنی بر کناره گیری بشار اسد، کوتاه آمده و اولویت اول خود را مبارزه با گروهک تروریستی داعش اعلام کرده اند، هرچند رژیم های عربستان و قطر که از دیگر بوجود آورندگان و حامیان اصلی گروهک تروریستی داعش هستند تاکنون در این خصوص اظهار نظری نکرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها