حمله گسترده طالبان به شهر قندوز افغانستان

حمله گسترده طالبان به شهر قندوز افغانستان
دوشنبه 6 مهر 1394 - 18:54

العالم - عناصر گروهک طالبان، امروز (دوشنبه) وارد شهر راهبردی قندوز افغانستان شدند و با تصرف ساختمان های دولتی این شهر، دولت کابل را با چالش جدی مواجه کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حمله طالبان به این شهر بزرگ 300 هزار نفری که در مسیر بین کابل و تاجیکستان قرار گرفته، صبح امروز (دوشنبه) آغاز شد و عناصر طالبان توانستند ظهر امروز وارد قندوز شوند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس افغانستان اعلام کرد که عناصر طالبان نیمی از شهر قندوز را تصرف کرده اند.
رسانه‌های افغانستان ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرده اند که عناصر طالبان پرچم خود را در میدان اصلی این شهر برافراشتند.
مقامات محلی به نزدیکی فرودگاه این ولایت منتقل شده‌اند تا در صورت پیش‌روی بیشتر طالبان، از این استان فرار کنند.

عناصر طالبان در شهر قندوز زندان بزرگی را تصرف کرده و کنترل چندین ساختمان دولتی را در اختیار گرفته‌اند.
به عقیده ناظران سیاسی، سقوط شهر قندوز به مثابه چالش بزرگی در پیش روی اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان است که سال گذشته وعده داد که صلح را در کشور جنگ زده افغانستان برقرار خواهد کرد.

عناصر طالبان با وجود مواجه بودن با اختلافات داخلی بر سر جانشینی ملاعمر، در نقاط مختلف کشور افغانستان دست به عملیات می زنند و با ارتش و پلیس این کشور درگیر می شوند.
از سوی دیگر مذاکرات مستقیم صلح شورشیان طالبان با دولت کابل که از ماه جولای گذشته آغاز شده بود، در پی مرگ ملاعمر، برای زمانی نامعلوم به تاخیر افتاده است.
از سوی دیگر چند عنصر تروریستی که گفته می شود وابسته به داعش هستند، روز گذشته حملات گسترده ای علیه نیروهای پلیس افغانستان در ولایت ننگرهار انجام دادند و دست کم دو نیروی پلیس را به قتل رساندند.

"عتيق الله عمر خيل" افسر بازنشسته افغانستان در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرده که ننگرهار ولایتی راهبردی برای افغانستان محسوب می شود و داعش در صدد به دست گرفتن تجارت مواد مخدر در این منطقه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها