نماینده فرانسوی: با اسد جبهۀ ضد داعش تشکیل می‌دهیم

نماینده فرانسوی: با اسد جبهۀ ضد داعش تشکیل می‌دهیم
دوشنبه 6 مهر 1394 - 19:02

نماینده مجلس ملی فرانسه با بیان اینکه فرانسه و بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دشمن مشترکی دارند، تشکیل جبهه ای متحد علیه داعش را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ژروم لامبر" که در چارچوب سفر یک هیأت پارلمانی فرانسوی در سوریه به سر می برد، در  گفت و گوی تلفنی با یک شبکه رادیویی فرانسه گفت: ما دشمن مشترکی داریم. داعش دشمن مردم سوریه و دشمن ماست. وقتی دشمن مشترکی وجود دارد، اقدام هوشمندانه، تشکیل جبهه مشترک برای مقابله با آن است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، لامبر با اشاره به آزادی و استقلال عمل نمایندگان از دولت، گفت: ما در سوریه هستیم تا خود وضع را ارزیابی کنیم.

این در حالی است که کلود بارتولون رئیس سوسیالیست مجلس فرانسه با ابراز تاسف از سفر نمایندگان فرانسوی به سوریه، تاکید کرد که این سفر خصوصی است و با هزینه شخصی صورت گرفته است.

ژرار بات، رئیس گروه دوستی فرانسه - سوریه و کریستیان اوتَن؛ دو نماینده سوسیالیست دیگر پارلمان فرانسه ژروم لامبر را در سفر به سوریه همراهی می کنند.

نمیاندگان فرانسه در این سفر که تا 30 سپتامبر (8 مهر) به طول می انجامد به دمشق، حمص، لاذقیه، القریتین و معلولا می روند.

پیشتر هیات پارلمانی چهار نفره فرانسه با حضور ژرار بات، ماه مارس (اسفند) برای آنچه که ماموریتی شخصی خوانده شد، به سوریه سفر کرد. سه تن از اعضای این هیات به رغم فقدان روابط دیپلماتیک میان پاریس و دمشق با بشار اسد دیدار کردند. کشورهای غربی در مه 2012 (اردیبهشت 91)، تصمیمی مشترک برای قطع مناسبات دیپلماتیک خود با سوریه گرفتند.

نیروهای فرانسوی دیروز یکشنبه، برای نخستین بار اهدافی را در خاک سوریه هدف قرار دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها