آمادگی برای پذیرش مجروحان فوعه و کفریا

دوشنبه 6 مهر 1394 - 21:14

ریف حماه (العالم) – مقامات سوریه برای پذیرش مجروحان فوعه و کفریا در مرکز اقامت موقت آماده می شوند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از سوریه، این مرکز اقامت موقت در روستای معردس در ریف حماه قرار دارد و این اتفاق نتیجه توافق با گروههای تروریستی برای تبادل مجروحان است و در نتیجۀ آن 10 هزار شهروند سوری از محاصرۀ تروریست ها نجات می یابند.

پس از چند ماه محاصرۀ کفریا و فوعه و پایداری این دو شهر در برابر هزاران موشکی که در شدیدترین حملات تروریست ها مورد استفاده قرار گرفت، حالا با این توافق، مردم این دو شهرک از شر مصائب جنگ و محاصره رها می شوند و قرار است مفاد توافقنامه در چند روز آینده اجرا شود که اولین روز به انتقال مجروحان به بیمارستان های لاذقیه و سپس تخلیه شهروندان اختصاص دارد.

یکی از مسؤولان پذیرش مجروحان در این زمینه گفت: اهالی این شهرک به اینجا منتقل می شوند و چند ساعت می مانند؛ ما به آنها غذا می دهیم و مداوایشان می کنیم و بعد به 4 استان در مراکز اصلی یعنی طرطوس، لاذقیه، دمشق و حمص منتقل می شوند که کاملا مجهز هستند.

دولت سوریه تمام اقدامات لازم را برای پذیرش مجروحان و مردم در مرکز اقامت موقت در روستای معردس در ریف حماه انجام داده است.

محمد عقیل فعال حقوقی در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: این خدمات شامل کمک های اولیه پزشکی برای مجروحانی است که بعد از محاصره 6 ماهه فوعه و کفریا به اینجا می آیند و کسانی که با مشکلات جدی تری روبرو هستند به اماکن مجهزتر و بزرگ تر منتقل خواهند شد.

بر اساس توافقنامه ای که قرار است میان گروه های تروریستی و ارتش سوریه منعقد شود، 10 هزار شهروند کفریا و فوعه پس از مشکلات دوران محاصره از جمله کمبود غذا و امکانات پزشکی نجات خواهند یافت و اگر تمام مفاد این توافقنامه اجرا شود شهروندان این دو شهرک بیش از هر کسی از آن سود خواهند برد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها