دهها نظامی سعودی در مارب کشته شدند+فیلم

سه شنبه 7 مهر 1394 - 09:46

صنعا (العالم) ـ دهها نفر از نيروهاي نظامي سعودي و مزدوران آنها در عمليات مشترك نيروهاي ارتش و كميته هاي مردمي يمن در استان مارب كشته يا زخمي شدند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار شبكه خبري العالم در صنعا، همزمان منابع نظامي از كشته شدن يك افسر اماراتي در منطقه الجفينه در اين استان خبر دادند.

با گذشت شش ماه از آغاز تجاوزگري ارتش سعودي به يمن، خون شهروندان يمني در برابر ديدگان جهانيان همچنان به زمين ريخته و كشورشان ويران مي شود.

کشته و زخمی کردن 20هزار شهروند یمنی در 6ماه

متجاوزان سعودي ششمين ماه حملات خود به يمن را با كشتار و زخمي كردن بيش از 20 هزار شهروند يمني به پايان بردند.

جنگنده هاي ارتش سعودي در ساعت های گذشته هم چندين منطقه ديگر يمن را بمباران و شمار ديگري از كودكان و غيرنظاميان بي دفاع را قرباني كردند.

شمار قربانيان كشتار ارتش سعودي در بازار منبه در استان صعده به 75 نفر افزايش يافت كه علت آن نيز جان باختن شماري از زخمي ها به دلیل كمبود دارو و نبود امکان درمان آنها بود.

آمار اوليه در استان حجه نيز از شهادت 28 غيرنظامي و زخمي شدن 17 نفر ديگر در حمله ارتش سعودي به روستاي بني زيلع در بخش ميدي حكايت دارد. 18 نفر نيز در حملات هوايي ارتش سعودي به دو بخش بريم و حزم العدين شهيد يا زخمي شدند.

بمباران منطقه بنی حشیش در صنعا پايتخت يمن به شهادت هشت شهروند از جمله چهار كودك یمنی منجر بود. جنگنده هاي سعودي مناطق دار الرئاسه، جبل النهدين، منطقه فج عطان و پادگان الحفا در شرق و جنوب شهر صنعا را بمباران كردند.

بنابر گزارش خبرنگار العالم، در استان مارب نيز كه محور اصلي درگيري با عناصر القاعده و مزدوران سعودي است، كميته هاي مردمي و ارتش يمن با حمله متجاوزان سعودي به مواضع نيروهاي ارتش يمن در تپه المصاريه و خطوط لوله نفت در منطقه الجفينه در غرب شهر مارب مقابله كردند.

برخی منابع نيز از كشته شدن يك افسر عالي رتبه اماراتي به هنگام تلاش متجاوزان براي پيشروي در مناطق الراء و الجفينه در شمال شرقي يمن سخن گفتند.

مرز يمن و عربستان در روزهاي اخير به محل هلاكت دهها نفر از افسران و نظاميان سعودي تبديل شده است. دو نيروي مرزباني ارتش سعودي نيز در عمليات ويژه ارتش و كميته هاي مردمي يمن كشته و چهار نفر ديگر زخمي شدند.

پربیننده ترین خبرها