آل سعود و القاعده کمر به نابودی تمدن یمن بسته اند

آل سعود و القاعده کمر به نابودی تمدن یمن بسته اند
سه شنبه 7 مهر 1394 - 20:32

اعضای گروههای تروریستی وابسته به القاعده در یمن، ضریح ها و گنبدهای مناطق بروم و الهجله را که بارزترین آنها متعلق به مزار یکی از علمای صوفیه در حضرموت بود، تخریب کردند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت اماراتی "میدل ایست آنلاین" گروه تروریستی القاعده گنبدها و ضریح های متعلق به یکی از علمای صوفیه در غرب شهر المکلا مرکز استان حضرموت در شرق یمن را تخریب کردند.
شاهدان عینی تأکید کردند که گروه تروریستی القاعده ضریح ها و گنبدهای منطقه بروم و الهجله را که یکی از آن به مزار شیخ مزاحم (متوفی سال 817 هجری) از علمای صوفیه تعلق دارد، تخریب کردند.
به گفته شاهدان، اعضای القاعده، با استفاده از بیل و پتک به تخریب گنبدها و ضریح ها مبادرت کردند.
تشکیلات تروریستی داعش هفته گذشته نیز چندین قبر و مزار متعلق به علما و شخصیت های دینی صوفیه و سلاطین منطقه حضرموت در قرون گذشته را تخریب کردند.
در همین خصوص گروه تروریستی القاعده، در بیانیه ای اعلام کرد که عناصر این گروه به همراه تعدادی از اهالی، شماری مرقد را در شهر المکلا تخریب کردند. این گروه در بیانیه خود از همکاری کلیه عوامل این اقدام تقدیر و تشکر کرده است.

حمایت تسلیحاتی عربستان از القاعده در یمن
تشکیلات القاعده در ماههای اخیر، شماری از قبور و مراقد متصوفه در استان حضرموت را تخریب کرده است. این گروه در روز بیستم مارس گذشته مراقد شیوخ قبیله "آل باوزیر" در شهر غیل باوزیر در شرق مکلا را تخریب کرد.
گروه تروریستی القاعده همچنین در 15 ژوئن سال جاری یک مرکز دینی متعلق به صوفیه در شهر المکلا را تخریب و از برگزاری نشست مراسم متصوفه جلوگیری و آنها را به دستگیری در صورت تکرار آن، تهدید کرد. همچنین عناصر القاعده، طبل ها و دف های صوفیان را پاره کرده و شکستند.
عربستان سعودی، با هدف مقابله با ارتش و کمیته های انقلابی وابسته به جنبش انصار الله یمن، تسلیحات و مهمات زیادی در اختیار گروه تروریستی القاعده در حضرموت، عدن، تعز و ابین قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها