تاکید فعالان عربستانی برای لزوم اداره مشترک حج

تاکید فعالان عربستانی برای لزوم اداره مشترک حج
چهارشنبه 8 مهر 1394 - 10:33

العالم - " جمال بن " یکی از معروفترین فعالان شبکه های اجتماعی در عربستان فاجعه منی را وحشتناک توصیف کرد و خواستار واگذاری اداره امور حج به کشورهای اسلامی شد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جمال بن اعلام کرد: فاجعه منی فاجعه ای وحشتناک بود وعلت آن هم اینست که اداره امور حج به دست جوانان بی تجربه ای همچون محمد بن سلمان (پسر پادشاه) و محمد بن نایف (ولیعهد) افتاده است. این درحالی است باید امور حج به دست پارلمانی شامل نمایندگان کشورهای اسلامی اداره شود.

جمال بن افزود: برخلاف ادعای مسئولان عربستانی، حادثه منی مساله ای عادی نبود بلکه طرحی ماسونی بود تا خون های زیادی ریخته شود.

درهمین حال اختلاف بین شاهزادگان عربستان تشدید شده است؛ به گونه ای که یکی از شاهزادگان معروف خاندان سلطنتی آل سعود به تازگی بر لزوم عزل سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور و تغییر نظام حکومتی تأکید کرد.

روزنامه گاردین نوشت: یکی از شاهزادگان عربستان که نوه عبدالعزیز بن سعود بنیانگذار نظام آل سعود است، فاش کرد که برخی شاهزادگان از ملک سلمان ناراضی هستند.

گاردین افزود: درخواست یکی از شاهزادگان برای عزل ملک سلمان درخواستی بی سابقه به شمار می رود.

این روزنامه انگلیسی اعلام کرد: این شاهزاده که به دلایل امنیتی نام خود را فاش نکرد، گفت که ملک سلمان وضعیت خوبی ندارد و پسرش محمد امور حج را اداره می کند.

گاردین به نقل از این شاهزاده عربستانی گزارش داد که 5 نفر از عموهایش و تعداد زیادی از عموزادگانش به زودی برای آماده کردن طرح تغییر نظام حکومتی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

نارضایتی برخی شاهزادگان عربستان از ملک سلمان درپی تجاوز این کشور به یمن، کاهش قیمت نفت و ناکارآمدی در اداره امور حج افزایش یافته است.

09.30           FA

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها