گاف الجزیره: بن لادن در جزایر باهاماس "نیست"

گاف الجزیره: بن لادن در جزایر باهاماس
چهارشنبه 8 مهر 1394 - 20:03

گاف مضحک شبکه الجزیره درباره زنده بودنِ اسامه بن لادن و زندگی در جزایر باهاماس، این شبکه را به عذرخواهی از کاربرانِ خود واداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه الجزیره قطر در یک سوء تفاهم و با برداشت نادرست از مطلبی منقول از "ادوارد اسنودن" که به افشاگر اسرار ناگفتۀ آمریکا معروف است، مدعی شده بود که اسنودن خبر داده که اسامه بن لادن زنده است و در جزایر باهاماس در اوج رفاه و سعادت زندگی می کند(!)

مجمع الجزایر باهاماس در شمال جزیره کوبا و در شرق ایالت فلوریدا در دریای کارائیب واقع شده و از طبیعتی بکر و مناظری تماشایی برخوردار است.

با انتشار این خبر، بسیاری از خوانندگان و کاربران وبگاه الجزیره.نت، این خبر را باور کردند و در دام آن افتادند و به بازنشر آن پرداختند. با گسترش انتشار این خبر، برخی از رسانه ها آن را به عنوان درشتِ خود تبدیل کردند؛ در حالی که اصلِ این ماجرا، شوخی و طنزی بیش نبود.

شبکه الجزیره که به جعل بسیاری از خبرهای مهم شهره است، این بار، ناچار به عذرخواهی از خوانندگان شد و اعلام کرد که خبرنگار این شبکه در مسکو، بدون آن که اشاره کند مطلبش طنز است، خبری تحت عنوان اسنودن و بن لادن منتشر کرد و بسیاری از کاربران آن را باور کردند.

شبکه الجزیره، ناچار شد برای بازیابی اعتمادِ از دست رفتۀ مخاطبان خود، نویسنده این خبر را اخراج کند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها