روایت تل آویو از دیدار علنی مقامات سعودی و صهیونیستی

روایت تل آویو از دیدار علنی مقامات سعودی و صهیونیستی
چهارشنبه 8 مهر 1394 - 23:19

رژیم صهیونیستی از دیدار اخیر یائیر لاپید رئیس حزب صهیونیستی "یِش عاتید" (آینده ای هست) با تُرکی الفیصل رئیس سابق سرویس اطلاعات عربستان خبر داد که این خبر حاکی از تداوم تلاش حکومت آل سعود برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ترکی الفیصل قبلاً نیز در یکی از کشورهای اروپایی در نشستی با حضور تزیپی لیونی وزیر امور خارجه پیشین رژیم صهیونیستی مشارکت کرده بود.
روزنامه رأی الیوم روز چهارشنبه به نقل از سایت خبری صهیونیستی والا گزارش داد: لاپید دیروز سه شنبه با الفیصل در نیویورک دیدار کرد که در این دیدار طرح عربستان برای امضای توافقنامه صلح (سازش) بین کشورهای عربی و اسرائیل و مساله برگزاری کنفرانسی منطقه ای برای صلح (سازش) بین اسرائیل و کشورهای عربی نیز در این دیدار بررسی شد .
لاپید، رئیس حزب صهیونیستی "یِش عاتید" (آینده ای هست) اخیراً در دانشگاه صهیونیستی " بار ایلان " گفته بود که تلاش ها باید بر امضای توافقنامه صلح (سازش) منطقه ای براساس طرح صلح عربی (پیشنهاد عربستان) معطوف شود.
منابع خبری به نقل از لاپید گزارش دادند: آنها (سعودی ها) می دانند که من با بازگشت آوارگان فلسطینی موافقت نخواهم کرد. ما (لاپید و الفیصل) درباره تقسیم قدس یا عقب نشینی اسرائیل از جولان گفتگو نکردیم بلکه درباره تلاش برای برگزاری مذاکرات منطقه ای (مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی) گفتگو کردیم و به توافق رسیدیم .  
طرح صلح عربی شامل عقب نشینی رژیم صهیونیستی از جولان ، تقسیم قدس و حق بازگشت آوارگان فلسطینی می شود ولی لاپید اعلام می کند که هنوز زمان بررسی این مسائل فرانرسیده است.
لاپید از دیدار قریب الوقوع خود با الفیصل در مصر یا عربستان خبر داد و افزود: ما (لاپید و الفیصل) به زودی در نشست های  قاهره یا ریاض به بررسی نظرات همدیگر درباره طرح صلح عربی خواهیم پرداخت.  
انور عشقی ژنرال بازنشسته ارتش عربستان نیز چندی پیش در کنفرانسی در واشنگتن با " دوری گولد " مدیر کل وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی دیدار کرد و در مصاحبه با یکی از شبکه های تلویزیونی این رژیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، را "مردی قدرتمند و واقعی" توصیف کرد و ایران اسلامی را "دشمن" نامید.

پربیننده ترین خبرها