استقبال عراق از حمله روسیه به مواضع داعش

استقبال عراق از حمله روسیه به مواضع داعش
پنج‌شنبه 9 مهر 1394 - 22:26

نخست وزیر عراق گفت که کشورش از حملات هوایی روسیه علیه مواضع داعش در عراق استقبال می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حیدر العبادی" در گفت وگو با شبکه خبری "فرانس 24" اظهار داشت که هنوز با مقامات روسیه درباره حملات هوایی علیه مواضع داعش در عراق گفتگو نکرده است.
نخست وزیر عراق در عین حال افزود: اما احتمال این کار وجود دارد و در صورتی که پیشنهادی در این زمینه دریافت کنیم، آن را بررسی و از آن استقبال می کنیم.
وی اعلام کرد: بغداد اطلاعات زیادی از سوریه و همچنین از روسیه در ارتباط با داعش دریافت کرده است.
"سعد الحدیثی" سخنگوی دفتر نخست وزیری عراق نیز روز پنج شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: عراق از هماهنگی با روسیه در زمینه ریشه کن کردن تروریسم در سوریه استقبال می کند. زیرا عناصر گروهک تروریستی داعش از طریق سوریه وارد عراق می شوند.
الحدیثی بار دیگر بر مواضع دولت عراق بر ضرورت یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه و پایان دادن به تنش و ناآرامی در این کشور که زمینه ساز به وجود آمدن گروههای تروریستی و تهدیدات امنیتی برای عراق شده است، تأکید کرد.
سخنگوی نخست وزیر عراق با اشاره به اقدامات اخیر روسیه افزود: هر اقدامی که به ریشه کنی گروههای تروریستی در عراق کمک نماید به نفع عراق خواهد بود و به پیروزی بر داعش کمک خواهد کرد.
سعد الحدیثی در پایان خاطرنشان کرد: عراق از جامعه جهانی و کشورهای منطقه خواستار مبارزه با افراطی گری فکری به عنوان بستر لازم برای جذب تروریست ها و قطع منابع مالی آنها شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها