گزارش ویژه العالم از داخل شهر مقاوم حرفا در سوریه

جمعه 10 مهر 1394 - 22:24

ارتش سوریه حمله گروههای تروریستی به شهر حرفا واقع در حومه قنیطره را دفع کرد و مواضع گروههای مسلح در چند منطقه را زیر آتش گرفته و خسارات سنگینی به آنها وارد کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه، گروه تروریستی جبهه النصره در حومه قنیطره و منطقه جولان سوریه یک بار دیگر تن به شکست داد و زمین گیر شد. نیروهای مردمی مدافع حرفا در حومه شمالی قنیطره حملات گروههای مسلح مستقر در منطقه بیت جن را دفع کردند. در احراش از توابع شهر طرنجه و جباثا الخشب و اوفانیا نیز ارتش سوریه گروههای مسلح را زیر آتش گرفته و خسارات و تلفات سنگینی به آنها وارد کرد.

دوربین شبکه خبری العالم با حضور در میان مردم شهر حرفا در حومه منطقه قنیطره، مقاومت و ایستادگی آنها را در مقابل تروریستها را به تصویر کشید.

یکی مدافعان مردمی به خبرنگار العالم گفت: گروههای مسلح  هر روز حملات خود را به شهرهای حرفا، حضر و خان ارنبه که مسیر ارتباطی بین درعا، قنیطره و ریف دمشق به حساب می آیند، انجام می دهد. اما به لطف خدا و کمک ارتش و نیروهای مسلح توانستیم آنها پراکنده کرده و تلفات سنگینی به آنها وارد کنیم.

یکی دیگر از مدافعان شهر گفت: تروریستها هر روز با حمایت توپخانه ای و موشکی رژیم صهیونیستی دست به حمله می زنند اما ارتش سوریه همیشه در کمین آنها هستند.

شهر حرفا به دلیل موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به روستاهای بیت جن و جباثا الخشب همواره در معرض خطر است زیرا این دو روستا مقر اصلی گروههای تروریستی در حومه قنیطره به شمار می رود و جبهه النصره می تواند با محاصره این شهر، پیوسته آن را مورد حملات موشکی قرار دهد. علاوه بر آن، به گفته اهالی، جبهه النصره با حمایت رژیم اسرائیل می کوشند به داخل شهر نفوذ کنند.

یکی از اهالی با اشاره به حمایت رژیم اسرائیل از گروههای تروریستی حاضر در منطقه گفت: رژیم اسرائیل از این گروهها حمایت تسلیحاتی می کنند.

فرد دیگری گفت: تروریستها با گلوله 130 خانه مرا هدف قرار داده اند. در حمله آنها، همسر و پسرم مجروح شده و عمویم به شهادت رسیده است.

یک شهروند دیگر، شهر حرفا را سرزمین مقاومت دانست که تا آخرین قطره خون خود مقاومت خواهد کرد.

با مقاومت ارتش سوریه و اهالی حرفا در مقابل تروریستها، عملیات نظامی در محورهای طرنجه، اوفانیا و جباثا الخشب که گذرگاه امدادرسانی رژیم صهیونیستی به تروریستها است، همچنان ادامه دارد.

نبرد در حومه شمالی قنیطره به دلیل مداخله مستقیم رژیم اسرائیل و کمک آن به تروریستها، با جنگ در سایر مناطق دیگر تفاوت دارد. 

پربیننده ترین خبرها