نمازجمعه فلسطینیان درخیابانهای مسجدالاقصی+فیلم

شنبه 11 مهر 1394 - 12:25

قدس (العالم) ـ به دنبال ممانعت مسوولان رژیم اشغالگر قدس از ورود فلسطینی ها به مسجدالاقصی، فلسطینیان نماز جمعه را در خیابان های قدس اشغالی به جای آوردند.

خظر شاهین خبرنگار شبکه العالم از قدس اشغالی گزارش داد، فلسطینیانی که قصد رفتن به مسجدالاقصی برای اقامه نماز جمعه را داشتند، با این اقدام، تدابیر شدید رژیم اشغالگر در قدس را به چالش کشیدند و در نزدیک ترین محل و یعنی خیابان های نزدیک به مسجدالاقصی نماز خواندند.

نیروهای اشغالگر از پنج شنبه شب تا بامداد روز جمعه از ورود فلسطینیان زیر 40 سال به قدس و مسجدالاقصی جلوگیری کردند.

شیخ "عدی صیام" روحانی فلسطینی شرکت کننده در نماز جمعه گفت: "حتی اگر از ورود ما به مسجدالاقصی جلوگیری کنند، ان شاء الله هرهفته با حضور در خیابان ها و در نزدیک ترین نقطه به مسجدالاقصی نماز را ادا می کنیم".

صدها شهروند فلسطینی مجبور شدند که نماز صبح روز جمعه و نیز نماز جمعه را درخیابان های نزدیک به مسجدالاقصی و درکنار موانعی که نیروهای ارتش رژیم اسرائیل برای جلوگیری از ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی ایجاد کرده بودند، اقامه کنند.

اقدامات رژیم اشغالگر شامل بستن تعدادی از مسیر ها و خیابان های قدس اشغالی بود که گشتی های نظامی و پلیس این رژیم درآنجا مستقر بودند و همچنین بالگردهای ارتش رژیم اسرائیل در کنار یک بالون اطلاعاتی ـ نظامی و با هدف رصد کردن شهروندان فلسطینی در آسمان قدس به پرواز درآمدند.

"خضر الدبس" عضو مرکز ملی مقاومت در برابر یهودی سازی قدس شریف گفت: رژیم صهیونیستی، اهالی قدس و فلسطینیان نمازگزار را چندین هفته است که از ورود به مسجدالاقصی منع می کند، و محدودیت سنی برای ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی قائل می شود و درمقابل صدها شهرک نشین را وارد مسجدالاقصی می کند که به این مکان مقدس هتک حرمت کنند.

نیروهای رژیم اشغالگر قدس با اجرای طرحی جدید برای محاصره مسجدالاقصی، اتوبوس های حامل نمازگزاران را از اراضی داخلی فلسطینی به مقصد قدس و مسجدالاقصی متوقف و از ورود مسافران به داخل این مکان مقدس جلوگیری کردند که درنتیجه فلسطینیان مجبور به ادای نماز درخیابان های منتهی به این مکان مقدس شدند.

پربیننده ترین خبرها