ایندیپندنت: غرب در باره سوریه خیال بافی می کند

ایندیپندنت: غرب در باره سوریه خیال بافی می کند
شنبه 11 مهر 1394 - 12:33

روزنامه ایندیپندنت انگلیس، بی اطلاعی کشورهای غربی از واقعیت ها در سوریه را مسبب ایستادگیِ آن ها در برابر همه تلاش هایی دانست که می توانست به درگیری ها در این کشور، پایان دهد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ایندیپندنت روز شنبه در گزارشی نوشت: کشورهای غربی از سال 2011 بر ضرورت کناره گیری بشار اسد رییس جمهور سوریه به عنوان راه حل بحران این کشور پافشاری کردند، این در حالی است هیچ چیزی وجود نداشت که ثابت کند این اتفاق خواهد افتاد.

ایندیپندنت خاطرنشان کرد: کناره گیری اسد هوادارانش را از مبارزه بازنمی دارد، زیرا آن ها به خوبی می دانند که پیروزی مخالفان که تحت سلطه داعش و دیگر گروه های مرتبط به القاعده هستند به معنی ناچار شدنِ آن ها برای پذیرش مرگ یا خروج از کشور به همراه خانواده هایشان است.

بر پایه این گزارش، کشورهای غربی با استناد به خیال بافی و بی اطلاعی از واقعیت های میدانی به این موضوع پرداختند.

ایندیپندنت تاکید کرد که سازمان اطلاعات آمریکا در سال 2012 فاش کرد که سلفی ها، اخوان المسلمین و القاعده در عراق و سوریه گروه های اصلیِ مخالف نظام هستند، و درباره اقدام داعش برای یکپارچه کردنِ دیگر گروه های تندرو در عراق و سوریه هشدار داد.

این روزنامه از خشمِ تحلیل گران سازمان اطلاعات آمریکا از مسوولان به سبب نادیده گرفتن پیش بینی هایشان مبنی بر احتمال توسعه طلبی داعش خبر داد و نوشت: تحلیل گران آمریکایی می گویند که تحلیل های آنان تعدیل شد تا با ادعاهای دولت آمریکا مبنی بر ضعیف شدن داعش، همسان باشد.

ایندیپندنت هرگونه راه حلی برای بحران سوریه را به درکِ درستِ کشورهای غربی و نیروهای منطقه ای از طرف های درگیر منوط دانست.

26

پربیننده ترین خبرها