افزایش جنگنده های روسی در لاذقیه

افزایش جنگنده های روسی در لاذقیه
شنبه 11 مهر 1394 - 22:31

العالم - یک جنگنده (Tu 154) و شش جنگنده بمب افکن "سوخو – سو 34" روسیه وارد سوریه شده اند تا به نیروهای هوایی روسیه مستقر در منطقه لاذقیه ملحق شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه فلایت رادار 24 (Flightradar24) از انتقال یک جنگنده (Tu 154) روسی به سوریه خبر داد.

سایت ای ویشونست (the aviationist) نیز اعلام کرد که شش جنگنده بمب افکن "سوخو – سو 34" وارد لاذقیه شده اند تا به نیروهای هوایی روسیه مستقر در این منطقه ملحق شود؛ موضوعی که روزنامه انگلیسی "تایمز" نیز آن را تأکید کرد.

این سایت ها نوشتند: تصاویر دریافتی که رسیدن هواپیماهای مذکور به فرودگاه بین المللی اسد را رصد کرده اند، فرود آمدن این هواپیماها در پایگاه هوایی روسیه در غرب سوریه را تأیید می نماید و بدین ترتیب شمار مجموع هواپیماهای روسی رسیده به این پایگاه به 28 فروند رسیده است.

براساس تصاویری که فعالان متخصص بر روی اینترنت منتشر کرده اند، در کنار شش هواپیمای "سوخوی  سو 34" که در حال پرواز بر روی شهر ادلب دیده می شوند یک هواپیمای بزرگتر از مدل توپولوف (Tu 154) نیز به چشم می خورد. هواپیمای هفتم عموما به عنوان امدادرسان برای فضانوردان مورد استفاده قرار می گیرد.

هواپیماهای سوخوی سو 34 جنگنده های پیشرفته و بهینه سازی شده با هدف بمباران هوایی هستند و از قدرت مانور بسیار بالایی برخوردار و مجهز به توپ 30 میلی متری از نوع GSh-301 می باشند که ظرفیت حمل 150 تا 180 گلوله را دارند. همچنین هواپیمای مذکور قادر به حمل انواع مختلف سلاح از جمله موشک های هوا به هوا، موشک های هوا به زمین، موشک های ضد رادار و موشک های ضد کشتی است. این امر باعث شده تا هواپیمای مذکور به گزینه مناسبی برای روسیه در زمینه "جنگ با تروریسم" تبدیل شود.

پایگاه روزنامه تایمز انگلیس نوشت: داگلاس باری کارشناس هواپیمای نظامی مرکز بین المللی تحقیقات استراتژیک در این باره گفت که اگرچه درباره رسیدن هواپیماهای سوخوی سو 34 به لاذقیه اطمینان ندارد، اما درصورت استقرار این هواپیماها در سوریه، نقطه عطفی به شمار می آید.

باری افزود: هواپیماهای سوخوی سو 34 دوربرد است و می تواند مدرن ترین موشک های روسیه را با خود حمل نماید و چنانچه روسها آنگونه که ادعا می کنند درصدد رسیدن به مواضع داعش یا محل نگهداری سلاح آنها هستند این سلاح، اجازه چنین امری را می دهد.

پایگاه (the aviationist) نیز سؤالاتی را درباره روند استفاده از هواپیماهای روسیه در سوریه مورد استفاده قرار داده و مطرح کرده است که از این جمله می توان به سؤال درباره موافقت دولت عراق با پرواز این هواپیماها بر فراز خاک این کشور برای رسیدن به مقصدشان در سوریه یا عبور آن از حریم هوایی عراق در پوشش هواپیماهای ترابری اشاره کرد.

هفته گذشته مقام های امریکایی اعلام کردند که اولین مجموعه 28 فروندی از هواپیماهای روسیه در پوشش هواپیماهای ترابری بزرگی که بر فراز آنها پرواز می کردند، استتار کرده بودند و بدین وسیله از دید رادارها گریختند.

تصاویر ماهواره های آمریکا دو روز قبل نشان داد که حداقل 28 جنگنده روسیه از جمله 12 سوخوی 24، 12 فروند سوخوی 25، چهار فروند سوخوی سو 30 و یک فروند جنگنده چند منظوره وارد فروردگاه لاذقیه شده اند.

روزنامه گاردین چاپ لندن شامگاه چهارشنبه نوشت: شماری از هواپیماهایی که در پایگاه هوایی روسیه در سوریه شناسایی شده اند برای درگیری هوایی طراحی شده اند. شمار دیگری از آنها نیز، مختص کمک زمینی می باشند که این امر نشان دهنده آن است که ممکن است اهداف عملیات نظامی روسیه در سوریه فقط جنگ با داعش نباشد. زیرا این گروه فاقد هر گونه هواپیماست تا با آنها درگیری هوایی صورت گیرد.

به گفته این منبع، نیروی هوایی روسیه در پایگاه هوایی اسد، حداقل 32 جنگنده در اختیار دارد که از آن جمله 12 سوخوی 24 (ویژه حملات زمینی)، 12 فروند سوخوی 25 (ویژه حملات زمینی)، چهار فروند سوخوی سو 30 (چند منظوره) و چند هواپیمای بدن سرنشین شناسایی و هواپیماهای باری و و یک فروند جنگنده چند منظوره و هواپیمای MI-24 که برای حمله به بالگردهایی که در ارتفاع پایین پرواز می کنند کاربرد دارد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها