افشای ابعاد جدیدی از فاجعه منا

افشای ابعاد جدیدی از فاجعه منا
يکشنبه 12 مهر 1394 - 14:31

فعال معروف عربستانی، با اشاره به پنهان‌کاری عربستان درباره تعداد واقعی کشته شدگان در "فاجعه منا"، تأکید کرد که این موضوع آل سعود را به شدت در تنگنا قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مجتهد" که به دلیل انتشار خبرها و اسرار پشت پرده خاندان حاکم در عربستان از طریق شبکه‌های اجتماعی شهرت و هواداران بسیاری را در این کشور کسب کرده است، درباره فاجعه منا نوشت: اولویت اکنون نتایج تحقیقات (درباره فاجعه منا) نیست، بلکه خروج (خاندان حاکم) از تنگنای تعامل با اجساد کشته شدگان است؛ زیرا هرگونه شفاف سازی درباره این موضوع فاش خواهد کرد که تعداد واقعی (کشته شدگان) چندین برابر رقم اعلام شده است.
مجتهد مدعی شد: بعد از بازنگری در فیلمهای ضبط شده و تماسها و اظهارات شاهدان، مشخص شده است که این موضوع یک اقدام جنایی نبود، و کسی در آن دست نداشت.
وی با این حال خاطرنشان کرد: نتیجه این تحقیقات نشان می دهد که (این فاجعه) درنتیجه ناتوانی و شکست مدیریتی در سطوح مختلف است.
مجتهد ادامه داد: این ناتوانی‌ها، شامل ناتوانی در جلوگیری از ازدحام و بی نظمی در حرکت حجاج، ناتوانی در پاسخگویی به هشدارها، ناتوانی در تعامل مناسب با آغاز فاجعه، و ناتوانی در کنترل امور پس از وقوع فاجعه می باشد.
مجتهد تأکید کرد: خللی در سامانه کنترل مرکزی به وجود آمد، ولی با این حال سامانه های جایگزین ازدحام به وجود آمده را شناسایی کردند؛ و همانطور که قبلا اشاره کرده بودم، بعضی از مسؤولان از طریق بی سیم هشدارهایی دادند ولی کسی پاسخگو نبود.

پربیننده ترین خبرها