باز شدن منطقه سبز در بغداد به روی عموم

باز شدن منطقه سبز در بغداد به روی عموم
دوشنبه 13 مهر 1394 - 08:36

نخست وزیر عراق از لغو محدودیت های مربوط به ورود به منطقه سبز در پایتخت این کشور و باز شدن این منطقه به روی عموم مردم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حیدر العبادی اعلام کرد منطقه سبز که مساحت آن ده کیلومتر مربع و در مرکز بغداد واقع است، در زمان اشغال عراق از سوی آمریکا در سال 2003 بسته شده بود و مقر سفارت آمریکا درآن واقع بود.

منطقه سبز قبل از انتقال مسؤولیت آن به عراقی ها در سال 2009، به سمبلی برای اشغالگری آمریکا تبدیل شده بود.

مقر دولت عراق و بسیاری از سفارت های خارجی دراین منطقه واقع است.

باز شدن منطقه سبز به روی عموم مردم، محدودیت در رفت و آمد مردم عراق دراین منطقه را از بین می برد، زیرا ورود به این منطقه مستلزم داشتن مجوز خاص بود.

حیدر العبادی اواخر ماه اوت گذشته از نزدیک بودن زمان باز شدن منطقه سبز در بغداد به دنبال برگزاری چند تظاهرات ضد فساد و درخواست ازنیروهای امنیتی برای انجام اقدامات لازم به منظور تضمین رفت و آمد مردم دراین منطقه خبر داده بود.

کاخ های ریاست جمهوری عراق و محل اقامت دیگر مسؤولان رژیم بعث تا قبل از اشغال عراق از سوی آمریکا در سال 2003 ، درمنطقه سبز در بغداد بود.

منطقه سبز که در اطراف آن دیوارهای بلند سیمانی کشیده شده بود، همواره هدف حملات قرار داشت و با تانک ها و خودروهای زرهی و از سوی نیروهای یگان ویژه امنیتی محافظت می شد.

نیروهای آمریکایی اواخر سال 2011 از عراق عقب نشینی کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها