هشدار نوری مالکی درباره خطر فتنه

هشدار نوری مالکی درباره خطر فتنه
دوشنبه 13 مهر 1394 - 13:25

رئیس ائتلاف دولت قانون در مجلس نمایندگان عراق، همه شهروندان عراقی را به هوشیاری در برابر فتنه ها و طرح های خطرناک، با توجه به چالش های خطرناک در عراق و منطقه، فراخواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " نوری مالکی " در نشست دفتر " عشایر جند الامام " گفت: منطقه با چالش های طایفه ای مواجه است و دراین شرایط، عراقی ها باید به حفظ وحدت و هویت ملی خود پایبند بوده و همگی زیر لوای میهن باشند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر اطلاع رسانی نوری مالکی، آمده است: هر گاه که با چالشی مواجه شده ایم ، عشایر اصیل عراقی در صف دفاع از عراق و حاکمیت پیشگام بوده اند ؛ از این رو عشایر توانسته اند که بعد ازاینکه رژیم بعث تلاش کرد تا هویت ملی آنان را از بین ببرد و عادات و سنن اصیل آن ها را نادیده بگیرد، نقش خود را بازیابند.

مالكی اظهارداشت: عراقی ها باید علیه تجزیه عراق و سیاست های طایفه ای موضعگیری کنند.

نخست وزیر پیشین عراق از گروه های سیاسی عراق خواست که برای تضمین منحرف نشدن از مسیر اصلی خود، بر روند سیاسی نظارت کنند و همگی به وظایف و مسؤولیت های خود عمل کنند.

رئيس ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق همچنین از نیروهای داوطلب مردمی تمجید کرد که وحدت عراق را حفظ و عراقی ها را سربلند کرده اند و طرح ها و توطئه های دشمنان عراق را به شکست کشانده اند.

مالکی با بیان اینکه برخی ها خیرخواه عراق نیستند، از ملت این کشور خواست که در برابر مسؤولیت های خود هوشیار باشند و مواضع راهبردی و شجاعانه اتخاذ کنند.

وی گفت: نباید اجازه دهیم که خاک عراق بار دیگر آلوده شود بلکه باید عراق به فضل هوشیاری و همت فرزندان شریف خود آزاد بماند و مردم نیز باید همواره فرهنگ شهادت، جهاد و فداکاری را در خود حفظ کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها