گره خوردن منافع عربستان و اسرائیل در یمن

گره خوردن منافع عربستان و اسرائیل در یمن
دوشنبه 13 مهر 1394 - 14:57

یکی از اهداف عربستان از تجاوز به یمن، به دست گرفتن کنترل تنگه باب المندب است؛ گذرگاهی که عربستان با همدستی و حمایت های نظامی متحدانش از مدتی پیش درپی به دست گرفتن آن است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یمنی‌ها هر روز پاسخی سخت تر به تجاوزات عربستان می‌دهند و "صالح الصماد" رئیس دفتر سیاسی جنبش انصار الله نیز تهدید کرد واکنش های ارتش و کمیته های مردمی به این حملات تجاوزکارانه شدیدتر خواهد شد.
همدستی رژیم صهیونیستی با عربستان و متحدانش در تجاوز به یمن هم باعث شده است که کشورهای عربی متجاوز در قبال حمایت‌های رژیم صهیونیستی، برای تأمین منافع این رژیم اشغالگر تلاش کنند .
گزارش‌ها حاکیست که رژیم صهیونیستی در همین راستا، کمک‌های نظامی در اختیار عربستان می گذارد و هواپیمای صهیونیستی کمک های نظامی را از بندر عصب در جنوب اریتره به پایگاه نظامی خمیس مشیط استان عسیر عربستان منتقل می کنند.
رژیم صهیونیستی همچنین نیروهای نظامی خود را در جزایری که از اریتره اجاره کرده، مستقر کرده است و نیروها و تجهیزاتی را نزدیک شهر بندری مصوع اریتره مستقر کرده است .
طبق اعلام سایت اود نیوز (AWDNEWS) ؛ عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان از رژیم صهیونیستی برای مداخله نظامی در یمن درخواست کمک کرده و به سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان پیشنهاد کرده است که از این رژیم کمک بگیرد زیرا به اعتقاد وی نظامیان صهیونیست قادر به جنگیدن در خاک یمن هستند .
بنی گانتس رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی نیز خواستار کمک رسانی این رژیم به برخی از کشورهای عربی شده است و اعلام می کند که نگرانی رژیم صهیونیستی درباره تنگه باب المندب بیشتر از نگرانی اش درباره برنامه هسته ای ایران است .
بنی گانتس افزود: مساله امنیت مساله‌ای جهانی است و درباره تنگه باب المندب و فعالیت تجاری در این تنگه نیز صدق می کند و ما باید توانمندی های خود را برای مقابله با تحولات آتی افزایش دهیم . برخی از کشورهای عربی با ما منافع مشترک دارند و ما باید از این کشورها برای رفع مشکلات آنها حمایت و پشتیبانی کنیم .
خبرها حاکی است که سران سعودی و صهیونیستی از سال 2014 تاکنون حداقل 5 بار در هند، ایتالیا و جمهوری چک با همدیگر دیدار کرده اند و افسران امنیتی صهیونیست نیز مخفیانه به ریاض سفر کرده اند تا مسائلی را همچون بحران یمن و تنگه باب المندب بررسی کنند.

پربیننده ترین خبرها