داعش 70 عضو عشیره بونمر در الانبار را اعدام کرد

داعش 70 عضو عشیره بونمر در الانبار را اعدام کرد
سه شنبه 14 مهر 1394 - 09:57

گروه تروریستی داعش 70 تن از اعضای عشیره بونمر را در استان انبار اعدام و 200 شهروند را در شهر موصل بازداشت کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "نعیم الکعود" شیخ عشیره بونمر در استان الانبار اعدام 70 تن از اعضای عشیره اش را که بعد از ربوده شدن در شمال رمادی به ضرب گلوله توسط تروریست های داعش کشته شدند، تایید کرد.

الکعود در بیانیه ای گفت: عناصر داعش روز گذشته 70 نفر را در منطقه ثرثار در شمال رمادی ربوده و سپس اعدام کردند. همگی این افراد، شهروندان عادی بودند که با نیروهای ارتش، پلیس و حشد شعبی (بسیج مردمی عراق) نسبت داشتند.

وی از حیدرالعبادی نخست وزیر عراق خواست که اهالی الانبار را از شرّ تروریست ها نجات دهد و قبل از وقوع کشتاری دیگر، این استان را هرچه زودتر از گروههای جنایتکار پس بگیرد.

اعدام گروهی عشایر عراق قبلا هم چند بار توسط عناصر داعش انجام شد بود. در اواخر سال 2014 میلادی دهها تن از اعضای عشیره بونمر اعدام شدند. اوایل سال جاری نیز دهها شهروند در نقاط مختلف الانبار به همین سرنوشت دچار شدند.

در یکی از روستاهای غرب شهر موصل نیز - پس از آنکه مردم پرچم داعش را پاره کردند و به جای آن پرچم عراق را بالا بردند- تروریست ها بیش از 200 نفر را دستگیر کردند.

در پی این رخداد، تعداد زیادی از عناصر داعش به روستا حمله کردند و اهالی را با چوب و قنداق اسلحه کتک زدند و بیش از 200 نفر را بعد از بازداشت، به نقطه نامعلومی بردند.

مردم روستا نسبت به سرنوشت بازداشت شدگان و احتمال اعدام شدن آنها ابراز نگرانی کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها