حملۀ هوایی روسی-سوری ‌به مقرهای داعش والنصره

جمعه 17 مهر 1394 - 19:04

جنگنده‌های روسی و سوری، با حمله به مواضع داعش در جبهه النصره در حومه حلب و لاذقیه، 27 پایگاهِ این تروریست‌ها را منهدم کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از ریف حماه، ارتش سوریه با همراهی نیروهای امنیتی در حومه شمال غربی حماه، زیر رگبار آتش تهیۀ نیروی هوایی و توپخانه سوریه، موفق شدند در عملیاتی غافلگیرانه مناطق کفر نبودا، تل عثمان، المغیر، قلعه المضیق، تل الصخر، عطشان، تل الیکسیک و الحویر را در حومه شمالی حماه آزاد کنند. به این ترتیب، خط دفاعی گروه های مسلح تروریست در مناطقی که برای آن ها از اهمیت راهبردی در حومه شمال غربی حماه برخوردار بود، درهم شکست.

یکی از سربازان ارتش سوریه در این خصوص گفت: از منطقه کرناز به سمت کشتزارهای المشیرفه، حرکت کردیم و توانستیم همه ساختمان ها را تحت کنترل خود در آوریم و در داخل مسجد با عناصر مسلح تروریست درگیر شدیم که در این درگیری، شمار زیادی از آنان کشته و زخمی شدند و بقیه، به سمت منطقه الهبیط گریختند.

وی که خواست نامش فاش نشود، خاطر نشان کرد: ارتش سوریه، در حال حاضر، در محل درگیری مستقر است و همه اماکنِ آن منطقه و همه ساختمان ها را تحت کنترل خود دارد.

در این میان، ارتش سوریه، نظر به عقب نشینی گستردۀ عناصر مسلح تروریست از کفر زیتا، شلیک آتش به سمت این منطقه به منظور پیشروی به سمت آن را آغاز کرد.

یکی از سربازان ارتش سوریه به خبرنگار شبکه العالم گفت: پس از چیرگیِ کامل بر منطقه المشیرفه، نیروهای ارتش سوریه بازرسی خانه به خانۀ این منطقه را به سمت کفر نبوده و منطقه الهبیط در دستور کار قرار دادند تا به این ترتیب، سلطه ارتش سوریه بر حومۀ شمالی حماه، کامل شود.

این در حالی است که دیگر نیروهای ارتش سوریه، در چندین جبهه از ریف حماه تا حومه ادلب، درگیر نبرد با عناصر مسلح هستند و تا پاکسازی کامل حومه شمالی، قصد ندارند این عملیات را متوقف کنند.


10:30
26

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها