در اعتراض به حمله نیروهای آل خلیفه به شعائر دینی؛

بحرینیها مقابل وزارت کشور تظاهرات کردند

شنبه 18 مهر 1394 - 15:24

بحرینیها با برپایی تظاهرات گسترده ای نزدیک ساختمان وزارت کشور، به حملات حکومت آل خلیفه به نمادهای عاشورایی اعتراض کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، با وجود اجرای تدابیر امنیتی گسترده در منامه، این تظاهرات علاوه بر محدوده ساختمان وزارت کشور، مناطق البلاد القدیم، المصلی، سار و ستره را هم در بر گرفت و شرکت کنندگان در تظاهرات همبستگی خود را با زندانیان سیاسی اعلام و نسبت به حمله نیروهای آل خلیفه به شعائر دینی و مذهبی مردم، ابراز انزجار کردند.
با شروع تظاهرات، رفته رفته موج عظیم انسانهای معترض کل خیابانهای منامه را در بر گرفت. مردم در این تظاهرات با در دست داشتن پرچم بحرین و عکسهایی از شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق و دیگر زندانیان و قربانیان انقلاب بحرین، خواستار آزادی زندانیان سیاسی و زندانیان اندیشه شدند.
دامنه این تظاهرات به مناطق مختلف از جمله جنوب منامه هم کشیده شد. مردم در این تظاهرات ادامه نقض حقوق بشر در بحرین به خصوص حملات شبانه مأموران به منازل و بازداشت های سازمان یافته حکومت برای مجازات مردم معترض را محکوم کرده و بر پایبندی خود به مشی انقلاب مسالمت آمیز تا تحقق تمام اهداف ملت تأکید کردند.
انجمن حقوق بشر بحرین نیز حمله حکومت آل خلیفه به شعائر و آیینهای دینی و مذهبی مردم را محکوم و تاکید کرد که این رفتارها نمونه بارزی از سرکوب آزادیهاست.

استفاده آل خلیفه از سلاح ممنوعه برای سرکوب معترضان
انجمن حقوق بشر بحرین اعلام کرد که وزارت کشور از گلوله های ساچمه ای که در سطح بین الملل ممنوع است، برای سرکوب مردم معترض استفاده و فاش کرد که دو کودک در روستای المهله هدف اصابت این نوع از گلوله ها قرار گرفته و حالشان وخیم است.
شیخ "محمد صنقور" عالم دینی بحرینی نیز تعدی مکرر حکومت آل خلیفه به شعائر دینی و مذهبی را اقدامی غیر قابل توجیه اعلام و خاطرنشان کرد که اینگونه اقدامات با حق برخورداری از انجام آزادانه شعائر دینی که در قانون اساسی مورد تأکید قرار گرفته است، منافات دارد.
فاضل عباس، دبیر کل تجمع ملی دموکراتیک بحرین نیز از داخل زندان مردم را به ادامه مبارزات مسالمت آمیز برای تحقق همه خواسته ها و رسیدن به حقوق مشروع ملت فرا خواند.
وی در پیامی خطاب به مردم تأکید کرد که طبق معاهدات بین المللی هر شهروندی حق دارد اندیشه خود را به طور مسالمت آمیز و بدون ترس از تعقیب و تهدید بیان کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها