یکی از رهبران جهاد اسلامی:

مردم فلسطین برای جانفشانی آماده اند

شنبه 18 مهر 1394 - 21:39

بیره اشغالی (العالم) - "خضر عدنان" یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی در حاشیه مراسم تشییع جنازه شهید "مهند الحلبی" خطاب به "بنیامین نتانیاهو" و موشه یعلون گفت: مردم فلسطین برای جانفشانی آماده اند؛ زمانی که ما آزار دیدیم، اشغالگران نیز باید اذیت شوند.

 خضر در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم در کرانه باختری افزود: هزاران فلسطینی در رام الله به خیابان ها آمدند و حرکت آنها در واقع تاییدی برای انتخاب گزینه مقاومت، جهاد، مخالفت با اشغالگری و تقسیم زمانی و مکانی  مسجدالاقصی و همچنین دلیلی برای جانفشانی مردم فلسطین در راه خداست.
پدر شهید مهند الحلبی نیز گفت: مهند با عملیات خود از زنان و مردان فلسطینی و همچنین مسجدالاقصی دفاع کرد و انتقام همه را از دشمن صهیونیستی گرفت و فلسطینیان را سربلند کرد.

وی افزود: از حدود یک دهه پیش یا بیشتر، فلسطین چنین مراسم تشییع جنازه ای به خود ندیده بود زیرا هزاران فلسطینی به مسجد بزرگ البیره آمده و وی را به آرامگاه ابدی اش انتقال دادند.
بنابه گزارش خبرنگار العالم، جوانان فلسطینی حاضر در مراسم تشییع جنازه مهند الحلبی به سمت ورودی شمالی شهر البیره حرکت کردند که نیروهای اشغالگر از همان لحظات اول بر روی آنان آتش گشودند و جوانان فلسطینی نیز با پرتاب سنگ به مقابله با نظامیان صهیونیست پرداختند.

"علاء الریماوی" نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی نیز با اشاره به آغاز انتفاضه سوم فلسطینی ها تاکید کرد: این یک موج انقلابی واقعی است که در حال گسترش است و اگر زمانی فروکش کند انتفاضه واقعی  ایجاد خواهد شد که این مساله هم اکنون در حال رویت و لمس است.

مهند الحلبی شنبه گذشته و با شلیک نظامیان صهیونیستی به شهادت رسید.
 تظاهرات مردم فلسطین علیه اقدامات رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست در نقاط مختلف این سرزمین چند روزی است که آغاز شده و رفته رفته شدت گرفته که تاکنون در اثر تیراندازی نظامیان اشغالگر قدس در هفته گذشته 16 فلسطینی شهید شده اند.  

پربیننده ترین خبرها