تاکیدعبادی و بارزانی بر وحدت برای مقابله با داعش

تاکیدعبادی و بارزانی بر وحدت برای مقابله با داعش
يکشنبه 19 مهر 1394 - 11:58

العالم - نخست وزیر عراق و رئیس اقلیم کردستان در این کشور، بر اهمیت یکپارچه کردن تلاش ها برای نابود کردن گروه تروریستی داعش و آزاد کردن همه اراضی اشغال شده عراق تاکید کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، دفتر حیدرالعبادی با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد، نخست وزیر در تماس تلفنی با مسعود بارزانی، رییس اقلیم کردستان، درباره وضعیت عمومی کشور،چالش های سیاسی امنیتی و اقتصادی و تحولات میدانی جنگ علیه باندهای تروریستی و پیروزیهای به دست آمده در صحنه نبرد با یکدیگر گفت وگو کردند.

این بیانیه افزود: در این تماس، بررسی وضعیت منطقه کردستان عراق و اعتراض های صورت گرفته در این منطقه و نحوه برخورد با معترضان، رابطه بین مرکز و اقلیم کردستان و حل اختلافات و مسایل مبهم از طریق قانون مورد مذاکره قرار گرفت.

دراین بیانیه آمده است: مذاکره و هماهنگی نظامی مشترک کنونی برای آزاد کردن نینوا از لوث وجود داعش و رفع ظلم و ستم از اهالی آن، بازگرداندن آوارگان و مهاجران به شهرها و روستاهایشان و ارایه نتایج دیدارهای موفقیت آمیز العبادی با رهبران کشورها در نیویورک از جمله مسایلی بود که در این گفت وگو مورد بررسی قرار گرفت.

دفتر العبادی در بیانیه اش گفت: هم چنین بر اهمیت یکپارچه کردن تلاشها برای نابود کردن باندهای تروریستی داعش و آزاد کردن همه سرزمینهای اشغال شده توسط داعش و نجات یافتن از شر آنان تاکید شد.

این بیانیه افزود: عراق وارد جنگ ضد تروریستها شده و به تلاش همه فرزندانش برای رهایی از این دشمن نیاز دارد.

در بیانیه دفتر نخست وزیری عراق خاطرنشان شد: موضع دولت آشکار است و سیاستهایش نیز در منطقه به جانبداری از عراق و مردم این کشور معطوف است.

عراق هم اکنون شاهد وضعیت امنیتی خاصی است و عملیات نظامی برای اخراج داعش از مناطقی که در آنجا منتشر شده اند، ادامه دارد و حملات هوایی ائتلاف بین المللی نیز به پایگاههای داعش در این مناطق به کشته و مجروح شدن شماری از تروریست ها منجر شده است.

پربیننده ترین خبرها