چرا اهداف عربستان در یمن محقق نشد؟ +ویدئو

دوشنبه 20 مهر 1394 - 19:55

صنعا، العالم ـ شهروندان یمنی تاکید کردند که تجاوز سعودی‌ها علیه کشورشان، در تحقق اهداف تعیین شده، ناکام مانده و هیچ یک از اهداف مورد نظر متجاوزان محقق نشده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در روزهای اخیر شاهد افزایش قابل توجه آمار تلفات نیروهای سعودی در پی پیشروی ارتش یمن و کمیته های مردمی هستیم و رژیم سعودی با گذشت بیش از 200 روز از تجاوز و حمله به یمن، هیچ یک از اهداف راهبردی خود را محقق نکرد. در واقع مردم یمن و محافل سیاسی در این کشور اوضاع را اینگونه می بینند؛ آنها به حملات شدید علیه دشمن سعودی و مزدورانش در جبهه های تعز و مارب و باب المندب اشاره کردند. در این جبهه ها ارتش دومین ناوچه جنگی متجاوزان را منهدم کرد و علاوه بر آن، شاهد پیشروی ارتش و کمیته های مردمی در داخل عربستان و تخریب دهها خودروی زرهی آنان هستیم.

یکی از اهالی صنعا به خبرنگار العالم گفت: دشمن سعودی با وجود انبوه نیروها و تجهیزاتی که می توان با آنها چندین کشور را شکست داد، در یمن متحمل شکست های پی در پی شده است.

با وجود بمباران شدید منازل و مناطق مسکونی در صنعا، زندگی در این مناطق در جریان است. مردم صنعا و دیگر مناطق، به کارها و فعالیتهای روزانه خود ادامه می دهند و بازارها ومراکز تجاری در زمان پرواز جنگنده های دشمن نیز همچنان شلوغ و پررفت و آمد هستند و این امر نشان می دهد که پس ازگذشت 200 روز از حملات ائتلاف متجاوز، "طوفان قتل و ویرانی" که در تحقق اهداف ادعایی خود ناکام ماند، تاثیری بر یمنی ها نگذاشت.

شهروند دیگری در این باره اظهار داشت: با وجود حملات تجاوزکارانه و شدید و پروازهای مستمر جنگنده ها، زندگی در یمن ادامه دارد.

محمد، شهروند یمنی، صاحب یکی از مراکز تجاری ویژه مراسم عروسی و دیگر مناسبت ها، به خبرنگار العالم گفت: با وجودی که بمباران های دشمن، خسارتهای بسیاری به ما وارد کرده، کارمان را از نو شروع کردیم و به دنبال رزق و روزی خود می رویم.

وی افزود: خدا رو شکر که هنوز زنده هستیم و مقاومت می کنیم و اجازه نمی دهیم که دشمن به هدف خود برسد و رزق و روزی ما را قطع کند.

هر روز که از سکوت مجامع بین المللی در مقابل حملات وحشیانه ضد یمن می گذرد، بر پافشاری و اصرار یمنی ها بر گزینۀ مقاومت در مقابل تجاوزگران افزوده می شود و آنان بیشتر به این باور می رسند که راه حل در دست ارتش و کمیته های مردمی است و در میدان های نبرد محقق می شود. 

مردم یمن بر این باورند که تا زمانی که از خاک و شرف و حق خود در زندگی دفاع می کنند، می توانند برای سالهای طولانی مقاومت کنند.


FF-12-20:33

پربیننده ترین خبرها