روایت الدیار از پیشنهاد رشوۀ کلان بن‌سلمان به پوتین

روایت الدیار از پیشنهاد رشوۀ کلان بن‌سلمان به پوتین
دوشنبه 20 مهر 1394 - 22:33

یک روزنامه عربی مدعی شد که جانشین ولی‌عهد عربستان در سفر اخیر خود به روسیه، پیشنهاد مالی سنگینی را برای همراه کردن روسیه در برکناری اسد ارائه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الدیار چاپ لبنان نوشت: در نشستی محرمانه میان جانشین ولی عهد و وزیر جنگ عربستان با رئیس جمهوری روسیه، عربستان به مسکو ابلاغ کرده که حاضر است به همراه قطر، مبلغ 300 میلیارد دلار بپردازد تا روسیه اسد را سرنگون کند.

الدیار افزود: در این دیدار محرمانه که محمد بن سلمان، وزیر جنگ عربستان این پیشنهاد را مطرح کرد ولادیمر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با لحنی آرام، اما قاطعانه پاسخ داد: ما مافیا نیستیم که در مقابل دریافت پول دوستان یا دشمنان خود را بکشیم، بلکه اصول استراتژیک در روسیه با پول تغییر نمی‌کنند و در این زمینه این مبالغ هیچ ارزشی ندارد.

بنا بر گزارش روزنامه لبنانی، در ادامه این نشست وقتی که وزیر دفاع عربستان گفت: این پیشنهاد تنها محدود به این 300 میلیارد دلار نیست و شامل سرمایه‌گذاری‌های صدها میلیارد دلاری دیگری نیز می‌شود، پوتین با هدف تغییر موضوع بحث و پایان دادن به آن، از محمد بن سلمان پرسید: ورزش دوست داری؟!

به نوشته الدیار، پوتین در این دیدار همچنین به بن سلمان تاکید کرد که تحریک مبلغان و شیوخ اهل سنت علیه روسیه در عربستان، یک اقدام خصمانه به شمار می آید و دولت سعودی باید علمای سنی را کنترل کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها