روسیه: طرح‌های آمریکا مانع خلع سلاح هسته‌ای است

روسیه: طرح‌های آمریکا مانع خلع سلاح هسته‌ای است
دوشنبه 20 مهر 1394 - 22:48

العالم - یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه روسیه گفت: مفهوم آمریکایی "ضربه برق آسا" و سپر موشکی، باعث تأخیر در روند کاهش تسلیحات اتمی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مدیر بخش کنترل و عدم تکثیر سلاح در وزارت امور خارجه روسیه گفت: مفهوم آمریکایی "ضربه برق آسا" به عنوان راه حل مسائل راهبردی و طرح های یک جانبه برای ساز وکار سپر موشکی، می تواند باعث تعویق در کاهش زرادخانه های اتمی شود.

به نوشته پایگاه اینترنتی "روسیا الیوم"، "میخائیل اولیانف" با بیان این مطلب در جلسه بررسی سیاست های کلی در نیویورک، افزود: در سال های اخیر شاهد تدابیر و عواملی بودیم که تاثیری منفی بر وضع خلع سلاح گذارد، که همراه با طرح های یک جانبه برای ایجاد ساز وکار سپر موشکی جهانی، حساب امنیت کشورهای دیگر و سیاست های برخی از کشورها باعث مانع تراشی در مسیر جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در عرصه فضا شد.

اولیانف تصریح کرد: سیاست آمریکا درباره تحقق مفهوم "ضربه برق آسا" که در آن سلاح متعارف با دقت بسیار بالا و دوربرد برای حل مسائل راهبردی اش مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند مانعی در مسیر کاهش زرادخانه اتمی در آینده باشد.

وی همچنین ضرورت توجه ویژه به تقویت ثبات راهبردی جهانی به عنوان اصل اساسی برای تحقق امنیت بین المللی و شرط مهم جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی را خواستار شد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها