تظاهرات گسترده یمنی‌ها ضد القاعده

تظاهرات گسترده یمنی‌ها ضد القاعده
سه شنبه 21 مهر 1394 - 13:40

مردم شهر مکلا در یمن با برگزاری تظاهراتی گسترده، به ادامه اشغال این شهر و برخی شهرهای ساحلی دیگر در حضرموت توسط القاعده واکنش نشان دادند و خروج القاعده از این شهر را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تظاهر کنندگان با اشاره به تعطیلی مراکز پلیس از زمان سیطرۀ القاعده بر این شهر در ماه آوریل گذشته، بازگشایی این مراکز را خواستار شدند.

به نوشتۀ وبگاهِ "صدی المکلا"، این تظاهرات از مقابل کتابخانه کودکان در منطقه حی السلام شروع شد و راه پیمایی در خیابانِ اصلی شهر صورت گرفت و تا مقابل مقر اتحادیه سندیکاهای کارگران در منطقه حی الشهید ادامه یافت و در آن جا به تحصنی گسترده تبدیل شد.

تظاهر کنندگان که ضد القاعده شعار می دادند، از دولت بحاح که آن ها را اسیرِ دست القاعده رها کرده است انتقاد و تاکید کردند که این دولت، به وظایف خود عمل نمی کند و امنیت، صلح، برق، نفت و فراورده های آن را برای آن ها تامین نمی کند.

در این تظاهرات که با حضور چشمگیر زنان همراه بود، شعارهایی ضد خشونت و تروریسم سر داده شد و تظاهر کنندگان ضد تندروی و هرج و مرج واکنش نشان دادند و تاکید کردند که حضرموت، مهد صلح است و بر فرهنگ خشونت، تندروی و تنفر پیروز خواهد شد.

آن ها همچنین خروج همه تروریستها از این شهر را خواستار شدند.

"افراح محمد" فعال رسانه ای یمنی، با قرائت بیانیه پایانی به نمایندگی از تظاهرکنندگان، خروج القاعده از این شهر و واگذاری اداره این شهر به افرادی دارای تخصصِ رسیدگی به امور شهروندان را خواستار شد.

به نوشتۀ پایگاه خبری عدن الغد، دو گروه از عناصر القاعده، به تظاهر کنندگان نزدیک شدند که این مساله، خشم تظاهر کنندگان را در پی داشت و سبب شد بیشتر درباره ضرورت خروج رژیم صهیونیستی از اینجا واکنش نشان دهند.

عناصر القاعده و مزدوران مسلح در یمن از سوی عربستان سعودی پشتیبانی می شوند.

26

پربیننده ترین خبرها