عربستان برای القاعده در یمن سلاح فرستاد

عربستان برای القاعده در یمن سلاح فرستاد
سه شنبه 21 مهر 1394 - 15:36

روزنامه الاخبار لبنان از ورود محموله جدید سلاح عربستان به استان حضر موت خبر داد که پایگاه عناصر گروه تروریستی القاعده در یمن به شمار می رود.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الاخبار نوشت: محموله ای از سلاح مدرن شنبه شب از عربستان وارد منطقه بروم در استان حضرموت شد، تا به دست قبایل حضرموت برسد که طرفدار حزب اخوانی الاصلاح هستند.

این روزنامه افزود: این محموله سلاح سعودی با هماهنگی صلاح باتیس از سران حزب الاصلاح وارد حضر موت شد و شامل سلاح های نیمه سنگین، تفنگ های تک تیرانداز، دروبین های دید در شب و مقادیر زیادی مهمات است.

همزمان عناصر القاعده در شهر المکلا در استان حضرموت شمار قابل توجهی از فعالانی که روز گذشته در مخالفت با حضور القاعده تظاهرات کرده بودند، بازداشت کردند.

روزنامه الاخبار نوشت: محمد المقری و امیر باعویضان از جمله بازداشت شدگان هستند.

خبرگزاری "خبر" به نقل از یک منبع محلی در شهر المکلا خاطرنشان کرد: عناصر القاعده امیر باعویضان خبرنگار شبکه آزال و محمد المقری خبرنگار شبکه الیمن الیوم را به همراه یک نفر دیگر که هویتش معلوم نیست، ربودند.

این ماجرا چند ساعت بعد از تظاهرات گسترده مردمی در المکلا صورت گرفت. مردم در این تظاهرات خواهان خروج عناصر مسلح القاعده از این شهر شدند.

عناصر القاعده چند ماه پیش کنترل شهر المکلا را به دست گرفتند.

پربیننده ترین خبرها