نقش اتاق مشترک چهارجانبه در بمباران داعش

نقش اتاق مشترک چهارجانبه در بمباران داعش
چهارشنبه 22 مهر 1394 - 10:16

مسوولان عراقی از بمباران مواضع گروه تکفیری- صهیونیستی داعش با همکاری مرکز اطلاعاتی جدید شامل کارشناسان روسی، ایرانی و سوری خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری رویترز، «حاکم الزاملی» رییس کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق، اعلام کرد که ارتش این کشور عملیات خود را بر اساس داده های مرکز اطلاعاتی جدید که نمایندگانی از روسیه، ایران و سوریه در آن حضور دارند، آغاز کرده است.

وی با اشاره به حملات دقیق علیه گروه تروریستی داعش، گفت: مرکز اطلاعات مشترک چهارجانبه ایران، روسیه، عراق و سوریه کار خود را از هفته قبل در بغداد آغاز کرده است.

رییس کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق، هفته پیش در گفتگو با خبرگزاری «ریانووستی» از رسیدن شش کارشناس نظامی روسی به بغداد برای همکاری با مرکز اطلاعات جدید با مشارکت کارشناسان روسیه، ایران، عراق و سوریه خبر داده بود.

همچنین پیشتر، یک منبع نظامی روس اعلام کرده بود که مرکز تبادل اطلاعات بغداد بین ایران، روسیه،‌ عراق و سوریه کار خود را از اکتبر آغاز خواهد کرد.

این منبع روس در گفتگو با ریانووستی تصریح کرده بود که تبادل اطلاعات به معنی تبادل داده‌های نظامی است که این چهار کشور از منابع خود دریافت می‌کنند و این مساله عاملی اساسی و مسوولیتی مهم در برابر مبارزه با نفوذ گروه تروریستی داعش در منطقه است.

این مرکز را افسرانی از ایران، روسیه، سوریه و عراق هر 3 ماه یک بار به‌صورت دوره‌ای اداره خواهند کرد.

خاطرنشان می شود که در سهمگین ترین این حملات کاروان ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، توسط هواپیماهای عراقی بمباران شد و مرد شماره دو این گروه که به نام‌های "ابو معتز القرشی" و "ابو مسلم الترکمانی" شهرت دارد، به همراه شماری دیگر از سرکردگان آن کشته شدند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها