چرا ترکیه سرکردۀ خطرناک داعش را آزاد کرد؟

چرا ترکیه سرکردۀ خطرناک داعش را آزاد کرد؟
چهارشنبه 22 مهر 1394 - 13:06

مقامات ترکیه یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش را که فردی خطرناک به شمار می‌رود، از زندان آزاد کردند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"، دولت ترکیه "خالص بایانجوک" ملقب به "ابو حنظله" یکی از سرکردگان اصلی گروه تروریستی داعش را آزاد کرد.

ترکیه این فرد را عید قربان گذشته در منطقه "سد عمرلی" در استانبول به اتهام نشر افکار داعش و دعوت برای جنگ و تهدید علیه ترکیه بازداشت کرده بود.

روزنامه "یورت" ترکیه اعلام کرد که مقامات ترکیه این فرد را با وجود این که خواهان تشکیل دولت افراطی به اصطلاح"شریعت اسلامی" در ترکیه بوده و اتهام هایی را به حکومت رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه وارد کرده بود، آزاد کرد.

وی به تازگی در گفتگو با روزنامه "ستار" ارگان رسمی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه، مدعی شده بود که قربانی آنچه که آن را "رژیم موازی" خواند، شده است.

در همین حال مقامات ترکیه، سایت های اینترنتی و پایگاه برخی روزنامه ها را که خبر آزادی این سرکرده داعش را منتشر کرده اند، توقیف کردند.

فواد عونی، وبلاگ نویس ترکیه ای که رسوایی ها و فساد حکومت اردوغان و دولت او را افشا می کند، دیروز اعلام کرد که اردوغان برای ایجاد جنگ داخلی و تسلط بر قدرت با استفاده از گروه تروریستی داعش تلاش می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها