پالایشگاه بیجی عراق از دست تروریست ها آزاد شد

پالایشگاه بیجی عراق از دست تروریست ها آزاد شد
چهارشنبه 22 مهر 1394 - 19:20

العالم ـ یک منبع در فرماندهی عملیات استان صلاح الدین امروز چهارشنبه تاکید کرد که نیروهای امنیتی با پشتیبانی نیروهای بسیج مردمی، پالایشگاه بیجی در شمال شهر تکریت را به طور کامل از کنترل گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این منبع افزود: نیروهای امنیتی مشترک و نیروهای بسیج مردمی عراق پس از نبردهای سخت وشدید علیه عناصر گروه تروریستی داعش در پالایشگاه بیجی، خسارتهای سنگینی به آنها وارد کردند.

به نوشته السومریه نیوز، این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: نیروها توانستند پالایشگاه بیجی را به طور کامل آزاد کنند و عناصر مسلح داعش را شکست دهند.

فرماندهی عملیات مشترک پیشتر از آغاز عملیات دوم "لبیک یا رسول الله" برای آزادسازی مناطق شمال استان صلاح الدین خبر داد و تاکید کرد که این عملیات از سه محور آغاز شده است.

نیروهای امنیتی پیشتر به پالایشگاه بیجی در شمال تکریت یورش برده و بخشهایی از آن را به کنترل درآورده بودند، به گونه ای که برخی منابع امنیتی نیز پیش بینی کرده بودند که این پالایشگاه طی ساعات آتی آزاد گردد. همچنین دستگاه مبارزه با تروریسم نیز از کشته شدن سرکرده نظامی داعش در پالایشگاه بیجی خبر داد.

شهرستان مهم و راهبردی بیجی واقع در شمال استان صلاح‌الدین و از راه‌های اصلی این استان و مرتبط با استان‌های کرکوک و الانبار است. 

پربیننده ترین خبرها