32 شهید و 1560 زخمی از آغاز انتفاضه قدس

32 شهید و 1560 زخمی از آغاز انتفاضه قدس
پنج‌شنبه 23 مهر 1394 - 10:35

العالم - با شهادت دو جوان فلسطینی دیگر، شمار شهدای انتفاضه قدس از 15 روز پیش تاکنون به 32 نفر و شمار زخمی ها به بیش از هزار و 560 نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای ارتش رژیم اسرائیل درعملیات اعدام میدانی خود دو جوان فلسطینی را روز چهارشنبه به شهادت رساندند.

بیش از 160 شهروند فلسطینی نیز در جریان درگیری های روز چهارشنبه در کرانه باختری و شهر قدس زخمی شدند.

21 نفر از شهدای انتفاضه قدس اهل کرانه باختری و 11 نفر اهل نوار غزه هستند. هفت کودک و یک کودک و مادرش از جمله این شهدا می باشند. این کودک و مادر در گلوله باران خانه شان توسط صهیونیست ها در غزه به شهادت رسیدند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین درباره جزئیات شهادت دو جوان فلسطینی در روز چهارشنبه اعلام کرد: باسل بسام سدر 20 ساله از اهالی الخلیل به ضرب گلوله نیروهای رژیم اسرائیل در نزدیک باب العامود در قدس اشغالی به شهادت رسید و صهیونیست ها به زعم خود گفتند که او می خواسته است یک افسر صهیونیست را در این محل چاقو بزند.

این مرکز افزود: اسیر آزاده احمد فتحی ابوشعبان 26 ساله از ساکنان محله راس العامود در قدس اشغالی نیز به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید شد.

منابع رسانه ای صهیونیست ادعا کردندد که ابوشعبان یک شهرک نشین را چاقو زد و تلاش کرد تا سوار اتوبوس شود اما نیروهای اسرائیلی به سمت او شلیک کردند.

جمعیت هلال احمر فلسطین درباره مجروحان فلسطینی روز چهارشنبه در کرانه باختری گفت: پنج نفر بر اثر اصابت گلوله جنگی، 61 نفر بر اثر اصابت گلوله های پلاستیکی، 86 نفر بر اثر گلوله های حاوی گاز و هشت نفر هم بر اثر ضرب و جرح زخمی شدند. شش نفر نیز درتجدید درگیری های شرق اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها