وزیرخارجه عراق :

مبارزه امریکا با داعش کمرنگ است

مبارزه امریکا با داعش کمرنگ است
پنج‌شنبه 23 مهر 1394 - 11:31

العالم - وزیر امور خارجه عراق مبارزه آمریکا با داعش را کمرنگ توصیف کرد و گفت: ائتلاف آمریکائی مبارزه با داعش کمک هائی به ما کرده است ولی در حد نیازهای عراق نیست .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، ابراهیم الجعفری در گفت و گو با شبکه السومریه نیوزیادآور شد: درجنگ خلیج فارس (حمله آمریکا به عراق در سال 2003) هر روز هزار و 800 پرواز انجام می شد ولی هم اکنون روزانه 5 یا 6 پرواز بر فراز عراق برای حمله به مواضع داعش انجام می شود.

وزیر خارجه عراق به مساله تشکیل ائتلافی شامل روسیه ، سوریه ، عراق و ایران برای مبارزه با داعش اشاره کرد و گفت: ما خواستار تشکیل چنین ائتلافی نشده ایم و نگفتیم که چنین ائتلافی باید تشکیل شود و نمی خواهیم که منطقه به صحنه تقابل قدرت ها تبدیل شود.

وی همچنین با اشاره به احتمال درخواست رسمی دولت بغداد از روسیه برای حمله هوائی به مواضع داعش در عراق، افزود: تاکنون من هیچ اطلاعاتی درباره امکان آغاز حملات هوائی روسیه به مواضع داعش در عراق ندارم.
 
حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز 6 اکتبر 2015 اعلام کرد که مرکز اطلاعات بغداد (اتاق عملیات مشترک بغداد) که با مشارکت عراق، روسیه، سوریه و ایران تشکیل شده است، هنوز فعالیت واقعی خود را آغاز نکرده است و دولت بغداد درپی کشاندن نیروهای زمینی خارجی به خاک عراق نیست و مبارزه با داعش فقط با کمک نیروهای عراقی انجام خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها