کویت: گنبدآهنین راازآمریکا می خریم نه اسرائیل!

کویت: گنبدآهنین راازآمریکا می خریم نه اسرائیل!
پنج‌شنبه 23 مهر 1394 - 14:00

العالم - یک منبع بلندپایه در وزارت دفاع کویت، مذاکرۀ این کشور و برخی دیگر از اعضای شورای همکاری خلیج فارس با رژیم صهیونیستی برای خرید سامانه ضد موشکِ "گنبد آهنین" به منظور دفاع از خود در برابر سامانۀ موشکیِ در حال پیشرفتِ ایران، را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پیش از این، شبکه "اسکای نیوز" اعلام کرد که شماری از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، در حال مذاکره، برای خریدِ سامانۀ اسرائیلیِ ضد موشکِ "گنبدِ آهنین" هستند و این مذاکرات، تا حد زیادی پیش رفته است.

این در حالی است که روزنامۀ کویتیِ الرأی، روز پنجشنبه به نقل از یک منبع بلندپایه در وزارت دفاع کویت، گفت: آن چه در زمان حاضر مطرح است، بررسی موضوع خرید سامانه ضد موشک، از آمریکاست، نه "اسرائیل".

وی تاکید کرد: در همین زمینه هم، هنوز حتی به مرحلۀ مذاکره نرسیده ایم و فقط در حال بررسی این موضوع به منظور تقویت توانمندی های دفاعی خودمان در برابر حملات موشکی هستیم.

این منبع تاکید کرد: محال است که در این زمینه، با "اسرائیل" مذاکره کنیم.

شبکه اسکای نیوز، به نقل از خالد بن محمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین نوشته بود: اسرائیلی ها گنبدِ آهنینِ کوچکی دارند و ما در کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) گنبدِ آهنینی بسیار بزرگ تر خواهیم داشت.

ادعای کویت درباره خرید سامانه موشکی از آمریکایی ها درشرایطی مطرح شده است که گنبد آهنین اصولا سامانه ای طراحی و تولید شده توسط رژیم صیهونیستی است.

پربیننده ترین خبرها