پوتین: موضع آمریکا درباره سوریه، سازنده نیست

پوتین: موضع آمریکا درباره سوریه، سازنده نیست
پنج‌شنبه 23 مهر 1394 - 23:01

رئیس جمهور روسیه از موضع واشنگتن مبنی برمخالفت با پیشنهاد مسکو برای سفرهای متقابل هیئت های دوطرف برای بررسی بحران سوریه انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " ولادیمیر پوتین " درجریان سفر به قزاقستان گفت، مخالفت واشنگتن با پیشنهاد روسیه برای سفر هیئت آمریکایی به مسکو یا سفر نخست وزیر روسیه به واشنگتن برای بررسی بحران سوریه ، موضعی غیرسازنده است که ما آنرا محکوم می کنیم.

پوتین افزود: به اعتقاد من، این موضع واشنگتن غیرسازنده است و به نظر می رسد که ضعف موضع آمریکا ناشی از نبود هیچ طرح کاری نزد این کشور برای جنگ در سوریه باشد وهمچنین به نظر می رسد که ما هیچ موضوعی را برای بررسی با آمریکایی ها نداریم.

رئیس جمهوری روسیه گفت: درک نمی کنم که شرکای آمریکایی ما چگونه از طرح روسیه برای مبارزه با تروریسم در سوریه انتقاد می کنند و گفتگوی مستقیم درباره مسائل مهمی مانند حل و فصل سیاسی بحران سوریه را رد می کنند.

روسیه تاکید کرده است که به آمریکا پیشنهاد کرده است هیئتی از مسؤولان آمریکایی به مسکو سفر کنند و پس از تعلل وتردید آمریکا، مسکو پیشنهاد کرد که هیئتی به ریاست "دیمتری مددوف "نخست وزیر روسیه به واشنگتن برود.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفته بود که آمریکا پیشنهاد روسیه را رد کرده است.

روسیه به عنوان هم پیمان نزدیک سوریه ، اخیراً حملات خود در سوریه را برای مبارزه با تروریست های داعش آغاز کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها