داعش یا نظام،

دشمن عاشورا در بحرین کیست؟

دشمن عاشورا در بحرین کیست؟
شنبه 25 مهر 1394 - 11:21

در یکی از اماکن مشخص خیابان "امام حسین" (ع) در قلب پایتخت بحرین، با آغاز ایام محرم پرچم سیاه رنگ بزرگی که روی آن با قرمز نوشته شده یا حسین (ع)، برافراشته شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "مرآة البحرین" این مراسم که از 5 سال قبل به صورت منظم در بحرین در حال برگزاری است، شبیه به مراسم تغییر پرچم ضریح مقدس امام حسین (ع) در کربلا است. مراسمی که پس از سرنگونی رژیم صدام هر سال باشکوهتر از گذشته در حال برگزاری است و مراجع بزرگ دینی در آن حضور می یابند.
در بحرین هم این مراسم با اهتمام بسیار زیاد هر سال در حال برگزاری است؛ اقدامی که بعد دیگر آن به چالش کشیدن حملات مستمر نظام علیه نمادهای عاشورایی است.
مراسم محرم در بحرین صدها سال است که در حال برگزاری است و این مراسم به عنوان بخشی از تاریخ و فرهنگ این کشور تبدیل شده است.
از 5 سال قبل و آغاز انقلاب 14 فوریه، نظام بحرین به شیوه های مختلف در حال حمله به نمادهای عاشورایی است. از سال 2011 مسائلی در ارتباط با عاشورا ممنوع اعلام شده است که نخستین آنها مطرح کردن مسائل سیاسی در منبرها است. این موارد ممنوع حتی به وارد کردن لباسهای مشکی با شعارهای دینی رسیده است.
اما دولت در تناقضی آشکار مدعی است که در حال حمایت از مراسم عاشورا در برابر هر خطر تروریستی یعنی داعش است.
نظام حاکم در همه مناطق بحرین از نیروهای نظامی و انتظامی خود برای حمله به نمادهای عاشورایی استفاده می کند، ولی در تبلیغات مسخره خود مدعی می شود که در حال حمایت از شرکت کنندگان در مراسم محرم امسال در همه مناطق و به ویژه منامه است.
داعش دشمن عراقیها، شیعیان الاحساء، قطیف و کویت است؛ ولی در بحرین دشمن مردم داعش نیست. ما در بحرین داعش ویژه خود را داریم که بین ما زندگی می کند. این داعش 38 مسجد را در سال 2011 ویران کرد و به همه حسینیه ها حمله کرد و علمای دین را بازداشت و راه های منتهی به نماز جمعه را بست و هیئتهای عزاداری را محاصره و به داخل حسینیه زنان گاز اشک آور شلیک کرد.
داعش در بحرین شهروندان شیعه را به خاطر هویتشان می‌رباید و شکنجه می کند و به قتل می‌رساند. این داعش در بازداشتگاه ها به صورت روزانه در حال توهین و ناسزا گفتن به امامان شیعیان است و به فقهای آنان توهین می کند.
در سال 2006 پارچه نوشته ای عاشورایی به نقل از سخنان شیخ عیسی قاسم، جنجال بزرگی را در بحرین به راه انداخت؛ روی این تابلو نوشته شده بود:
نبرد کربلا همچنان ادامه دارد.. درون خود فرد و در خانه و در همه میادین زندگی و جامعه. و مردم همچنان در دو اردوگاه تقسیم شده‌اند، اردوگاه حسین (ع) و اردوگاه یزید .. پس اردوگاه خودت را انتخاب کن.
از سال 2006، نظام می داند که در اردوگاه یزید قرار دارد!

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها