جولان طرفداران مبارک در انتخابات پارلمانی

جولان طرفداران مبارک در انتخابات پارلمانی
شنبه 25 مهر 1394 - 13:50

روزنامه فایننشال تایمز چاپ انگلیس از احتمال سیطره عوامل حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر بر پارلمان این کشور خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فایننشال تایمز روز شنبه به نقل از " هبه صالح " گزارشگر خود در قاهره پایتخت مصر گزارش داد:  پیش بینی می شود که نامزدهای طرفدار حسنی مبارک فردا یکشنبه (18 اکتبر) در انتخابات مجلس نمایندگان پیروز شود و به این نهاد راه یابند .
این روزنامه انگلیسی افزود : دو هزار عضو حزب منحل حسنی مبارک در رقابت انتخابات پارلمانی به عنوان نامزدهای مستقل مشارکت خواهند کرد .
این نخستین انتخابات دوران عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر است .
فایننشال تایمز نوشت : نظام مصر دهان مخالفان را بسته است و اخوان المسلمین که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته پیروز شد و مسؤولانش هم اکنون زندانی هستند ، از مشارکت در رقابت انتخاباتی منع شده است .
فایننشال تایمز اعلام کرد : قوانین انتخاباتی به نفع نامزدهای متمول است، نامزدهایی که اکثر آنها عضو حزب منحل حسنی مبارک (حزب ملی دمکراتیک) هستند و به عنوان نامزدهای مستقل یا نامزدهای حزب " مصری های آزاده " وارد گردونه انتخابات شده اند .
میلیاردری مصری به نام نجیب ساویرس رئیس حزب مصری های آزاده است .
فایننشال تایمز به نقل از کارشناسان سیاسی نوشت : پارلمان آتی مصر تحت سیطره نامزدهای مستقل خواهد بود و انسجام لازم را نخواهد داشت و نخواهد توانست که با دستورات عبدالفتاح السیسی مخالفت کند .

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها