اسقف فلسطینی: همۀ ما قربانی تروریسم صهیونیست‌ها هستیم

اسقف فلسطینی: همۀ ما قربانی تروریسم صهیونیست‌ها هستیم
شنبه 25 مهر 1394 - 17:14

العالم - اسقف اعظم ارتدوکس های فلسطین، ضمن محکوم کردن تحریف رسانه‌های غربی علیه اوضاع جاری در فلسطین اشغالی، گفت: همه ما قربانیان تروریسم رژیم صهیونیستی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عطاء اله حنا" شنبه در حاشیه دیدار از مناطق عرب نشین بیت المقدس که در محاصره نظامیان رژیم صهیونیستی است، ضمن محکوم کردن حملات این رژیم علیه فلسطینیان به بهانه های مختلف، از تدابیر امنیتی شدید این رژیم در سرزمین های اشغالی انتقاد کرد.

 حنا ضمن ابراز شگفتی از این رویکرد صهیونیست ها گفت: این تدابیر تحت عنوان اقدامات امنیتی، سیاست های نژادپرستانه ظالمانه ای را علیه فلسطینیان ساکن بیت المقدس با هدف تحت فشار قرار دادن آنان و تبدیل زندگی فلسطینی ها به یک کابوس وحشتناک به اجرا گذاشته است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از وی اعلام کرد: ما در برابر این سیاست ها و اقدامات تسلیم نخواهیم شد، هدف واقعی صهیونیست ها از این اقدامات، توسعه سیطره خود بر بیت المقدس و مناطق مختلف در قسمت قدیمی و سایر بخش های آن می باشد.

وی و هیات همراهش مراتب همبستگی و همدلی خود را با اهالی بیت المقدس که در برخی مناطق آن تحت محاصره شدید و نژادپرستانه و وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار دارند، اعلام کردند.

اسقف اعظم و رییس اسقف های سبسطیه روم ارتودکس همچنین با انتقاد از تحریف رسانه ای وسیع غرب از آنچه در فلسطین می گذرد، گفت: رسانه ها به ویژه در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی دائم در حال تحریک افکار عمومی علیه فلسطینیان و ارائه تصویری منفی از دفاع مشروع آنان هستند، این رسانه های مغرض که با لابی صهیونیست ها در ارتباط است تلاش می کنند تا فلسطینیان را به عنوان افراد آدمکش، تروریست و مجرم معرفی کنند، درحالی که جنایتکار واقعی صهیونیست ها و رژیم اشغالگر قدس است.

 حنا تاکید کرد: ما تروریست نیستیم بلکه قربانیان تروریسم هستیم ، ما خواهان یک زندگی آزاد و آرام و زندگی شرافتمندانه ایم، ما طالب مرگ نیستیم، مسوولیت اوضاع جاری در فلسطین اشغالی با رژیم صهیونیستی است که با تحت فشار قراردادن فلسطینیان و سلب امکان یک زندگی عادی و توهین به مقدسات آنها و سلب آزادی تردد آنها مسبب پدید آمدن چنین وضعی شده است.

وی همچنین افزود: مبارزه ملت فلسطین برای آزادی است، این ملت حق دارد برای تحقق خواسته ها و آرزوهایش تلاش کند.

اسقف اعظم و رییس اسقف های سبسطیه روم ارتودکس و هیات همراهش صبح امروز ضمن بازدید از مناطق تحت محاصره بیت المقدس شرقی، از تعدادی خانواده های شهدای انتفاضه نیز دیدن و مراتب همدردی خود و کلیسای ارتدوکس و جامعه مسیحیت را به آنان اعلام کرد.

سرزمین های اشغالی در روزهای اخیر به دلیل هتک حرمت مسجدالاقصی و اجرای توطئه تقسیم زمانی و مکانی این مکان مقدس از سوی صهیونیست ها، صحنه درگیری های شدید میان فلسطینی ها و نظامیان رژیم صهیونیستی بوده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: در این مدت بیش از یک هزار فلسطینی نیز در درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی شده اند که 200 نفر از آنها کودک هستند.

به دنبال آغاز موج انتفاضه سوم و بالاگرفتن اعتراضات مسلمانان فلسطینی به سیاست های نژاد پرستانه و تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، دو سوم یهودیان در سرزمینهای اشغالی خواهان عقب نشینی این رژیم در مقابل فلسطینیان شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها