مصر: مردم سوریه درباره اسد تصمیم می‌گیرند

مصر: مردم سوریه درباره اسد تصمیم می‌گیرند
شنبه 25 مهر 1394 - 21:09

العالم - وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد که مردم سوریه باید درباره باقی ماندن بشار اسد در عرصه قدرت تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "احمد ابوزید" سخنگوی وزارت خارجه مصر در سخنانی که رسانه ها آن را منتشر کردند، گفت: اختلافی درباره نتایج کنفرانس ژنو 1 وجود ندارد، اما درباره مسئله باقی ماندن بشار اسد در قدرت یا کنار رفتن او از قدرت، ملت سوریه باید تصمیم بگیرند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، ابوزید با اشاره به دیدگاه های مشترک مصر و عربستان سعودی درباره لزوم اجرای بیانیه کنفرانس ژنو1 در مورد سوریه اظهار داشت: هر کشوری در مواردی موضع گیری هایی دارد که ممکن است همواره صد درصد مطابق یکدیگر نباشد، اما رایزنی و هماهنگی دو طرف ادامه دارد.

وی افزود: روابط مصر و عربستان پایدار و مستمر است و هیچ نوع اختلافی در سطوح سیاسی یا اقتصادی بین قاهره و ریاض وجود ندارد.

برخی رسانه های محلی به تازگی گزارش هایی در خصوص وجود تضاد در دیدگاه قاهره و ریاض درباره بحران سوریه منتشر و برخی تاکید کردند که روابط عربستان و مصر متشنج شده است.

برخی کارشناسان سیاسی مصری نیز پیش از این تاکید کردند که اختلاف دیدگاه مصر و عربستان در خصوص دخالت نظامی روسیه در سوریه و تضاد در مواضع دو کشور در این زمینه باعث تیرگی روابط قاهره - ریاض خواهد شد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها